CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA
H O T A R
A R E A nr.174
privind
aprobarea contractului cadru de inchiriere a imobilelor transmise in
administrare directiilor si institutiilor publice subordonate Consiliului
Judetean
Consiliul Judetean Constanta,
intrunit in sedinta din 24 noiembrie 2004:
Vazand:
-
Expunerea de motive a
Presedintelui Consiliului Judetean;
-
Raportul Directiei Buget Finante
, Coordonarea Institutiilor de Cultura de Interes Judetean ;
-
Avizul Comisiei de studii,
prognoze economico-sociale, buget-finante si administrarea domeniului public si
privat al judetului;
-
Avizul Comisiei pentru administratie publica, juridica, apararea ordinii publice,
respectarea drepturilor cetatenilor;
Avand in vedere prevederile art.14 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia,
In temeiul art.104 alin.1 lit.f
si g si art.109 din Legea nr.215/2001 a administratiei publice locale:
Art.1 Se
aproba modelul cadru al contractului de inchiriere a imobilelor transmise in administrare
directiilor si institutiilor publice subordonate Consiliului Judetean, prevazut
in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art.2 (1) Inchirierea se va face
prin licitatie publica organizata in conditiile legii de administratorul
spitalului.
(2) Inchirierea se va aduce la cunostiinta Consiliului Judetean Constanta
in 5 zile de la incheierea contractului si v afi supus aprobarii Consiliului
Judetean Constanta in prima sedinta.
(3) Comunicarea va cuprinde o copie a contractului de inchiriere.
Art.3 Directia sau institutia
subordonata Consiliului Judetean, este obligata sa aduca la cunostiinta
chiriasului faptul ca bunul este proprietatea judetului Constanta, apartine
domeniului public al acestuia si a fost transmis in administrare prin hotararea
Consiliului Judetean Constanta.
Art.4 Contractului de inchiriere i
se vor anexa in copie prezenta hotarare precum si hotararea de dare in
administrare a imobilului.
Art.5 Directia Administratie
Publica Locala va comunica prezenta hotarare persoanelor interesate in vederea
aducerii la indeplinire.
Constanta 24 noiembrie 2003
PRESEDINTE,
Stelian Dutu
Contrasemneaza
SECRETAR GENERAL,
Mariana Belu
=============================================================================================
la proiectul de hotarare privind aprobarea contractului cadru de
inchiriere a imobilelor transmise in administrare directiilor si institutiilor
publice subordonate Consiliului Judetean Constanta
Consiliul Judetean Constanta a aprobat
prin hotararile nr. 86, 92, 93, 94, 97, 98, 99, 100, 105 transmiterea spre
administrare a unor imobile, directiilor si institutiilor subordonate acestuia,
astfel realizandu-se o mai buna administrare, precum si folosire a acestor
spatii in conformitate cu destinatia specifica fiecareia dintre ele.
Astfel, eficientizarea si utilizarea
la capacitatile specifice imobilelor, administrarea si controlul gestiunii,
presupune deasemenea realizarea in bune conditii a derularii contractelor existente
precum si a celor viitoare, in materia administrarii imobilelor in cauza,
proprietate publica a judetului Constanta.
Pentru aceste motive, este necesara
impunerea pentru institutiile si directiile subordonate Consiliului, a unui
model cadru de contract de locatiune, anexat la prezenta, fapt pentru care
propun Consiliului Judetean Constanta adoptarea prezentului proiect de
hotarare.
PRESEDINTE,
Stelian Dutu
=============================================================================================
la
proiectul de hotarare privind aprobarea contractului cadru de inchiriere a
imobilelor transmise in administrare directiilor si institutiilor publice
subordonate Consiliului Judetean
Potrivit
dispozitiilor legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale, Consiliul
Judetean administreaza domeniul public si privat al judetului.
In
acest cadru legal, prin hotararile nr. 86, 92, 93, 94, 97, 98, 99, 100, 105
adoptate de Consiliul Judetean Constanta in anul 2003, se transmit spre
administrare unor institutii si directii in subordinea Consiliului Judetean,
imobilele si spatiile aferente acestora, intrucat se impune participarea
directa a institutiilor in cauza,
pentru a admninistra si pentru o mai buna desfasurare a activitatilor
specifice obiectului lor de activitate
Potrivit
prevederilor art.14 al legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si
regimul juridic al acesteia, inchirierea acestor imobile poate fi aprobata
numai printr-o hotarare a Consiliului Judetean.
Intrucat este necesar a
respecta si a prevedea in cuprins clauze de natura sa asigure exploatarea
rationala a bunului, conform specificului acestuia, propunem a fi parte
integranta, ca anexa, viitoarelor proiecte de hotarari de transmitere in
folosinta a unor imobile prin inchiriere, a modelului-cadru de contract de
locatiune, anexat la prezenta.
DIRECTOR,
Daniela
Dragomir
=============================================================================================
.........................., cu sediul in
localitatea ............, str. .................., nr. ..., bl. ..., ap. ...,
jud. .................., cod fiscal nr
, cont nr
., deschis l
aTrezoreria
., reprezentat(a) prin
., avand functia de
.,
in calitate de administrator in temeiul HCJ nr._______/__________2003
si
.........................., cu sediul in localitatea ............,
str. .................., nr. ..., bl. ..., ap. ..., jud. ..................,
identificat cu B.I./C.I. seria ..., nr. ........, eliberat de Politia
.................., la data de ............... cod fiscal nr
, cont
nr
., deschis l aTrezoreria
., reprezentat(a) prin
.,
avand functia de
., in calitate chirias,
a
intervenit prezentul contract
Obiectul contractului il reprezinta
inchirierea imobilului, situat in ..............., str................, nr.
............., compus din
........................... avand destinatia de
Folosinta efectiva a imobilului
inchiriat se va realiza incepand cu ..................., pe baza procesului verbal de
predare-primire, anexa la prezentul contract.
III. DESTINATIA BUNULUI INCHIRIAT
Spatiul inchiriat va fi folosit de
chirias numai pentru indeplinirea atributiilor legale si pentru indeplinirea
obiectului de activitate.
Destinatia spatiului locativ
inchiriat si a fiecarei camere in parte, nu va putea fi schimbata fara
consimtamantul scris al Consiliului Judetean Constanta.
IV. DURATA
Art. 4
Termenul de
inchiriere este de ............... ani / luni, cu incepere de la .............
pana la ..................
Administratorul poate prelungi
contractul pentru aceeasi perioada de timp, sau perioade mai mici, la cererea
chiriasului numai daca acesta isi
exprima in mod expres vointa cu minimum ............. luni inainte de expirarea
contractului.convenite intre parti.
Refuzul administratorului de a
prelungi perioada de inchiriere a imobilului nu da nastere in favoarea
chiriasului a dreptului de a solicita despagubiri indiferent de natura
acestora.
V. CHIRIA
Art. 5
Chiria lunara este de ................ lei/USD si se plateste lunar in ziua
de ............ a lunii, la sediul administratorului.
VI. OBLIGATII SI DREPTURI
Art. 6
a) Obligatiile chiriasului:
-
sa achite chiria si cheltuielile
comune de intretinere la termenele convenite cu administratorul;
-
sa foloseasca spatiul numai
conform destinatiei sale si numai pentru indeplinirea atributiilor legale si a obiectului
de activitate;
-
sa exploateze imobilul inchiriat
ca un bun proprietar, evitand distrugerea, degradarea sau deteriorarea
constructiilor si accesoriilor aferente;
-
sa suporte costul lucrarilor de
reparatie interioare si exterioare la partea de constructii si accesoriile
aferente;
-
sa permita administratorului sa
execute, intr-o perioada stabilita de comun acord, lucrarile de reparatie si
intretinere care-i cad in sarcina;
-
sa nu execute nici un fel de
reparatii sau modificari in spatiul inchiriat sau la instalatiile
aferente, fara acordul Consiliului
Judetean Constanta;
-
sa restituie administratorului
spatiul inchiriat la termenul stabilit pentru incetarea contractului;
-
sa nu subinchirieze imobilul ce
face obiectul prezentului contract indiferent de calitatea peroanei care
solicita aceasta subinchiriere;
-
sa aduca la cunostinta
administratorului orice fapte si acte care pun in pericol integritatea
imobilului si, de asemenea, s a aduca la cunostinta administratorului orice
acte sau fapte de natura sa impiedice folosinta normala a imobilului; sa
suporte toate consecintele juridice in cazul in care refuza predarea spatiului
la expirarea perioadei de inchiriere;
-
sa suporte toate cheltuielile
nascute ca urmare a neglijentei sau folosirii in mod necorespunzator a
imobilului inchiriat.
b) Obligatiile administratorului:
-
sa predea spatiul, pe baza de
proces verbal, la data de .............
-
sa asigure folosinta spatiului
inchiriat pe toata durata prezentului contract
-
sa execute pe cheltuiala sa lucrarile
de intretinere la elementele de constructii si la instalatii, devenite necesare
ca urmare a uzurii normale a acestora, pe toata durata contractului;
VII. RASPUNDEREA CONTRACTUALA
Art. 7
In cazul in care
chiriasul nu achita proprietarului chiria datorata la termenele prevazute in
prezentul contract, datoreaza penalitati de intarziere in cuantum de 0,4% din
suma scadenta si pana la indeplinirea efectiva a obligatiilor.
In cazul in care chiriasul nu-si executa obligatia privind
efectuarea reparatiilor care-i cad in sarcina, producand astfel deteriorarea
spatiului inchiriat, datoreaza o suma in cuantum de 5% din valoarea de
circulatie a imobilului, cu titlu de daune interese.
In cazul in care chiriasul foloseste spatiul contrar
destinatiei stabilite, datoreaza o suma in cuantum de 5% din valoarea de
circulatie a imobilului, cu titlu de daune interese.
Riscul pieirii fortuite a bunului
este suportat in toate cazurile de proprietar.
Neindeplinirea, in parte sau in
totalitate, a conditiilor stabilite prin prezentul contract si la termenele
fixate, da dreptul administratorului, ca fara somatie sa considere contractul
reziliat si sa treaca la evacuarea chiriasului.
VIII. INTERDICTIA SUBANCHIRIERII SAU CEDARII SPATIULUI
Art. 13
Este absolut interzisa
subanchirierea sau cedarea sub orice forma, totala sau partiala a imobilului
inchiriat, fara aprobarea scrisa a proprietarului.
Imobilul este destinat exclusiv uzului titularului de contract.
Introducerea unei terte persoane in spatiul inchiriat, sub forma de asociere,
colaborare, etc., se considera ca o subanchiriere si atrage dupa sine rezilierea
contractului si plata de daune interese in cuantum de 5% din valoarea de
circulatie a imobilului
IX. IMBUNATATIRI
Orice imbunatatiri, transformari sau
instalatii s-ar face de chiriasi, raman bunuri castigate spatiului inchiriat
din momentul executarii lor, fara ca prin aceasta sa le poata opune drept
compensatie pentru stricaciunile facute sau pentru alte sume datorate de el
proprietarului ca daune interese pentru violarea dispozitiunilor din acest
contract. Ele nu se vor putea face decat cu autorizatia scrisa a proprietarului.
Instalarea de antene pentru
receptionarea de semnale audio-vizuale, altele decat cele cu care au fost
dotate imobilele din constructie, se va face numai cu acordul
administratorului, pe cheltuiala chiriasului, acesta din urma avand obligatia
sa obtina si celelalte avize necesare si sa plateasca taxele si costul
abonamentelor conform reglementarilor legale.
Chiriasul va putea monta firme sau
reclame numai cu acordul administratorului, in locurile acceptate de acesta si
dupa obtinerea avizului organelor locale.
X. FORTA MAJORA
Art. 18
Forta majora exonereaza
partile de raspundere in cazul executarii necorespunzatoare sau cu intarziere a
obligatiilor asumate prin prezentul contract.
Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa
partilor, imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului
care impiedica partile sa-si execute obligatiile asumate.
XI. SOLUTIONAREA LITIGIILOR
Art. 19
Orice litigiu
decurgand din sau in legatura cu acest contract, se va solutiona de catre
instantele judecatoreoti competente de la sediul Consiliului judetean
Constanta.
XII
DISPOZITII FINALE
Art. 20.
Partile declara ca au cunostinta de faptul ca imobilul inchiriat este bun de interes judetean si apartine domeniului public al judetului Constanta.
Chiriasul declara ca are cunostinta
de faptul ca bunul inchiriat de administrator i-a fost transmis acestuia prin
Hotararea Consiliului Judetean Constanta nr.________/___________.
Partile recunosc si sunt de acord ca
bunul apartine domeniului public al judetului Constanta si este supus regimului
juridic reglementat de Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si
regimul juridic al acesteia.
Partile recunosc faptul ca
administrarea de care se bucura administratorul este o administrare transmisa
printr-un act administrativ care poate fi modificat sau revocat.
Partine sunt de acord ca in orice
moment prezentul contract de inchiriere poate inceta din vointa unilaterala a
Consiliului Judetean Constanta, fara ca acest fapt sa nasca in favoarea vreunei
parti a contractului de a cere obligarea acestuia la plata de despagubiri. In
acest caz chiriasul este obligat numai la plata chiriei ramasa neachitata pana
la momentul incetarii contractului din vointa Consiliului judetean Constanta.
Contractul este supus si va fi
interpretat potrivit legilor din Romania.
Prezentul contract s-a incheiat
astazi .................. in ... exemplare.
ADMINISTRATOR, CHIRIAS,
_________________ ______________