CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA

H O T A R A R E A  nr.172

privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta

 

Consiliul Judetean Constanta intrunit in sedinta din data de 24 noiembrie 2003,

Avand in vedere:

-          Expunerea de motive a Presedintelui Consiliului Judetean Constanta prin care se propune aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;

-          Raportul Presedintelui Colegiului Director al Directiei Generale Judetene pentru Protecţia Drepturilor Copilului Constanta;

-          Avizul Comisiei de specialitate pentru sanatate, protectie sociala, sport si agrement;

In temeiul prevederilor art. 104. alin (1) litera b si art. 109   din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala:

 

HOTARASTE:

 

Art.1 – Se aprobă RegulamentuL de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, conform anexei 1, ce face parte integranta din prezenta hotarare.

Art.2 – Incepand cu data aprobarii prezentei hotarari isi inceteaza aplicabilitatea  Hotararea Consiliului Judeţean Constanţa nr. 44/27.05.1999.

Art.3 – Direcţia administratie publica locala va difuza prezenta hotarare factorilor interesati in vederea aducerii la îndeplinire.

 

Constanta 24 noiembrie 2003

PRESEDINTE,

Stelian Dutu

Contrasemneaza

SECRETAR GENERAL,

Mariana Belu

==============================================================================================

CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA

EXPUNERE DE MOTIVE

privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta

 

In conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 117/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice si a masurilor tranzitorii de aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protectia copilului aflat in dificultate, precum si a Metodologiei de coordonare a activitatilor de protectie si de promovare a drepturilor copilului la nivel national, Colegiul Director al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta poate propune modificarea si completarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei.

Dupa cum reiese din raportul Colegiului Director al D.G.J.P.D.C. Constata, in  anul 2003 au aparut numeroase acte normative care aduc modificari in domeniul protectiei copilului aflat in dificultate cu privire la:

-          conditiile de obtinere a atestatului procedurile de atestare si statutul asistentului maternal profesionist implementarea sistemului de protectie a copilului;

-          Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea protectiei copilului la asistentul maternal profesionist si a ghidului metodologic de implementare a acestor standarde;

-          modalitatea de decontare a cheltuielilor efectuate de catre asistentii maternali profesionisti pentru cresterea si îngrijirea copiilor aflati în plasament sau încredintare;

-          evaluarea copilului cu dizabilitati si incadrarea intr-un grad de handicap;

-          modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/1997 cu privire la regimul juridic al adoptiei;

-          prevenirea intrarii copiilor in dificultate sau in situatie de risc si ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati in centrele de plasament.

-          drepturile de care beneficiaza copiii si tinerii ocrotiti de serviciile publice specializate pentru protectia copilului, mamele protejate în centre maternale, precum si copiii încredintati sau dati în plasament la asistenti maternali profesionisti.

In temeiul prevederilor art. 104 lit. (b) si  art. 109 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, supun spre aprobare proiectul de hotarare privind aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta.

PRESEDINTE,

Stelian Dutu

==============================================================================================

CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA

COLEGIUL DIRECTOR AL DIRECTIEI GENERALE JUDETENE PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

STR. DECEBAL NR. 22

RAPORT

 

In anul 2003 au aparut o serie de modificari legislative in domeniul protectiei copilului:

- adoptie

-          Lege nr. 385/ 2003 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/1997 cu privire la regimul juridic al adoptiei;

-          Lege nr. 325/ 2003 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2003 pentru modificarea si completarea art. 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protectia copilului aflat în dificultate;

- asistenta maternala:   

-          Ordin nr. 137/ 2003 privind aprobarea Programei analitice a cursurilor de formare profesionala pentru asistentii maternali profesionisti;

-          Hotarâre nr. 679 din 12 iunie 2003 privind conditiile de obtinere a atestatului procedurile de atestare si statutul asistentului maternal profesionist;

-          Ordin nr. 35 din 15 mai 2003 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea protectiei copilului la asistentul maternal profesionist si a ghidului metodologic de implementare a acestor standarde;

-          Ordin nr. 36 din 19 mai 2003 privind modalitatea de decontare a cheltuielilor efectuate de catre asistentii maternali profesionisti pentru cresterea si îngrijirea copiilor aflati în plasament sau încredintare.

- evaluare complexa

-          Anexa din 26 februarie 2003 privind Ghidul metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilitati si incadrarea intr-un grad de handicap;

-          Ordin nr. 3989/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilitati si incadrarea intr-un grad de handicap;

-          Lege nr. 326/ 2003 privind drepturile de care beneficiaza copiii si tinerii ocrotiti de serviciile publice specializate pentru protectia copilului, mamele protejate în centre maternale, precum si copiii încredintati sau dati în plasament la asistenti maternali profesionisti.

-          Ordin nr. 6843/ 2003 privind prevenirea intrarii copiilor in dificultate sau in situatie de risc si ameliorarea situatiei medicale a copiilor protejati in centrele de plasament.

Avand in vedere multitudinea actelor normative aparute in domeniul protectiei copilului  consideram ca se impune modificarea si completarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului in vederea imbunatatirii activitatii acesteia.

Presedinte,

Mariana Belu

==============================================================================================

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE

 

CAP.I DISPOZITII GENERALE

Art.1 – Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta (D.G.J.P.D.C.Constanta ) este institutie publica de interes judetean cu personalitate juridica care asigura la nivel judetean aplicarea politicilor si strategiilor de protectie si asistenta a copiilor aflati in dificultate.

Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta  asigura copiilor aflati in dificultate protectie si asistenta in realizarea si exercitarea drepturilor lor si acorda sprijin si asistenta parintilor pentru prevenirea situatiilor ce pun in pericol  securitatea si dezvoltarea copilului

Art.2 – Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta a fost infiintata prin Hotararea Consiliului Judetean Constanta nr. 9/1997.

Art.3 – Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se afla in relatii de subordonare cu Consiliul Judetean Constanta si este coordonata metodologic de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia  Copilului si Adoptie.

Art.4 – Principiile care stau la baza activitatii Directiei  Generale Judetene pentru protectia Drepturilor Copilului Constanta sunt:

  1. principiul interesului superior al copilului;
  2. principiul nediscriminarii si egalitatii sanselor;
  3. principiul asigurarii unui mediu familial;
  4. principiul descentralizarii si responsabilizarii comunitatii;
  5. principiul solidaritatii;
  6. principiul interventiei intersectoriale si interdisciplinare;
  7. principiul parteneriatului.

Art.5Structura organizatorica, numarul de personal si bugetul, defalcat pe structuri functionale ale Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului, se aproba prin hotarare a Consiliului Judeten Constanta, la propunerea Colegiului Director, astfel incat functionarea acestui serviciu sa asigure  indeplinirea in mod corespunzator a atributiilor ce ii revin, precum si realizarea deplina si exercitarea efectiva a drepturilor copilului aflat in dificultate.

Art.6 – Clauzele referitoare la contractul individual de munca, angajarea, conditiile de munca si salarizare a personalului Directiei Generale Judetene pentru protectia Drepturilor Copilului Constanta, timpul de munca si odihna, asigurarea securitatii si sanatatii salariatilor drepturile si obligatiile reciproce ale partilor in promovarea unor relatii de munca echitabile de natura sa asigure protectia sociala a salariatilor, drepturile reprezentantilor salariatilor, calificarea, recalificarea, pregatirea si perfectionarea profesionala sunt stabilite  prin Regulamentul Intern al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta.

Art.7Salarizarea  personalului Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se stabileste potrivit legislatiei  aplicabile salariatilor din sectorul bugetar, respectiv functionarilor publici pe baza statului de functii aprobat de Colegiul Director in functie de numarul de personal aprobat si de resursele financiare alocate.

Art.8Finantarea activitatii Directiei Generale  Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se asigura din :

-          veniturile proprii ale Consiliului Judetean Constanta;

-          contributiile obligatorii ale consiliilor locale municipale, orasenesti si comunale din al caror teritoriu provin copilul cu handicap si cel aflat in dificultate sau persoana majora care beneficiaza de protectie in conditiile art. 19 din Ordonanta de Urgenta  a Guvernului nr. 26/1997 republicata;

-          sume alocate din bugetul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului si Adopţie;

-          fonduri extrabugetare  obtinute din donatii si sponsorizari.

Art.9 – Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta are urmatoarele atributii:

  1. elaboreaza proiectele strategiilor anuale, pe termen mediu si lung, referitoare la restructurarea, organizarea si dezvoltarea sistemului de protectie a copilului aflat in dificultate din judetul Constanta;
  2. asigura implementarea strategiilor dupa aprobarea acestora de catre Comisia pentru Protectia Copilului Constanta si adoptarea lor de Consiliul Judetean Constanta, intocmind proiecte detaliate pentru realizarea masurilor prevazute de aceste strategii;
  3. coordoneaza, sprijina si controleaza, la cererea Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta, activitatea autoritatilor administratiei publice locale din judetul Constanta in domeniul protectiei drepturilor copilului;
  4. colaboreaza cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din judetul Constanta, in vederea identificarii situatiilor deosebite care apar in activitatea de protectie a copilului aflat in dificultate, a cauzelor aparitiei acestor situatii si a stabilirii masurilor ce se impun pentru imbunatatirea acestei activitati;
  5. acorda Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta, la cererea acesteia, asistenta juridica de specialitate pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, potrivit legii;
  6. determina pozitia copilului capabil de discernamant cu privire la masura propusa, asigurand cunoasterea de catre copil a situatiei sale de drept si de fapt;
  7. acorda copilului capabil de discernamant asistenta si sprijin in exercitarea dreptului sau la libera exprimare a opiniei;
  8. asigura aplicarea hotararilor Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta; urmareste si supravegheaza modul de aplicare a acestor hotarari;
  9. supravegheaza familiile si persoanele care au primit in incredintare sau in plasament copii, pe toata durata acestei masuri, precum si parintii copilului aflat in dificultate, dupa revenirea acestuia in mediul sau familial;
  10. verifica si reevalueaza, cel putin o data la 3 luni, imprejurarile legate de plasamentul sau de incredintarea copilului si propune Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta, dupa caz, mentinerea masurii de protectie stabilite, modificarea sau revocarea acesteia;
  11. acorda asistenta si sprijin de urgenta parintilor copilului, urmarind daca acestia isi pot asuma responsabilitatile si daca isi indeplinesc obligatiile cu privire la copil, astfel incat sa previna aparitia situatiilor ce pun in pericol securitatea si dezvoltarea copilului; in acest scop, in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se organizeaza si functioneaza centre maternale, centre de ingrijire de zi, centre de consiliere si sprijin pentru parinti, servicii de monitorizare, asistenta si sprijin al femeii gravide predispuse sa isi abandoneze copilul, centre de ingrijire si recuperare de zi pentru copilul cu handicap;
  12. actioneaza pentru prevenirea abandonului copiilor prin planning familial si prin educatie contraceptiva; in acest scop, in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se organizeaza si functioneaza servicii de prevenire a abandonului copilului prin planning familial si prin educatie contraceptiva;
  13. identifica copiii care pot fi protejati prin adoptie, in conditiile legii, de pe teritoriul judetului Constanta, si prezinta presedintelui Comisiei pentru protectia Copilului Constanta sau unuia dintre vicepresedinti, in termen de 5 zile de la data identificarii, datele de identitate si alte informatii pertinente referitoare la situatia acestora, spre a fi comunicate Comitetului Roman pentru Adoptii;
  14. acorda asistenta si sprijin parintilor copilului aflat in dificultate, pentru a pregati revenirea acestuia in mediul sau familial;
  15. pregateste integrarea sau reintegrarea copilului in familia sa naturala, intr-o familie substitutiva temporara sau in familia adoptiva, dupa caz, inclusiv prin asigurarea unor spatii special amenajate si a mijloacelor necesare pentru contactul personal si nemijlocit al copilului cu parintii sai; in acest scop, in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se organizeaza si functioneaza centre de pregatire si sprijinire a reintegrarii sau integrarii copilului in familie;
  16. exercita dreptul de a administra bunurile copilului incredintat;
  17. asigura dezvoltarea armonioasa, precum si mediul familial corespunzator pentru copiii pe care i-a primit in plasament sau in incredintare; in acest scop, in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Constanta se organizeaza si functioneaza centre de plasament si centre de plasament pentru copilul cu handicap sever aflat in dificultate;
  18. desemneaza pentru fiecare copil un asistent social cu pregatire specifică referitoare la dezvoltarea copilului si experienta directa in serviciul de asistenta maternala;
  19. notifica in scris copilul, familia si asistentul maternal cu privire la nominalizarea asistentului social, responsabilitatile acestuia si la modul cum poate fi contactat;
  20. asigura asistenta si sprijin persoanelor care sunt incredintate Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si dobandesc capacitatea deplina de exercitiu, daca isi continua studiile, cel mult pana la implinirea varstei de 26 de ani; in acest scop, acorda acestor persoane asistenta de specialitate, precum si sprijin pentru definitivarea studiilor si integrarea lor sociala;
  21. asigura masurile necesare pentru protectia in regim de urgenta a copilului aflat in dificultate, inclusiv pentru plasamentul copilului in regim de urgenta; in acest scop, in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta se organizeaza si functioneaza centre de primire a copilului si centre de asistenta si sprijin pentru readaptarea psihologica a copilului cu probleme psihosociale sau alte servicii complementare destinate protectiei in regim de urgenta;
  22. controleaza modul in care sunt respectate drepturile copilului aflat in dificultate in familia naturala, substitutiva sau adoptiva, precum si in cadrul centrelor de plasament sau al celorlalte centre organizate pentru asigurarea protectiei copilului aflat in dificultate, copilului delincvent sau pentru prevenirea situatiilor care pun in pericol securitatea si dezvoltarea copilului si ia masuri pentru prevenirea sau inlaturarea oricaror abuzuri;
  23. controleaza modul in care sunt respectate si se aplica hotararile comisiei;
  24. controleaza activitatea organismelor private autorizate care desfasoara activitati in domeniul protectiei copilului aflat in dificultate pe teritoriul judetului Constanta, prin personalul de specialitate imputernicit de Comisia pentru Protectia Copilului Constanta;
  25. asigura serviciile administrative si de secretariat ale Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta;
  26. colaboreaza cu organismele private autorizate care desfasoara activitati in domeniul protectiei copilului aflat in dificultate, cu organizatiile neguvernamentale cu activitati in domeniul protectiei drepturilor copilului sau cu agentii economici, avand posibilitatea sa incheie conventii de colaborare cu acestia, sa le concesioneze bunuri sau servicii, precum si sa inchirieze bunuri sau servicii ale acestora prin licitatie organizata in conditiile legii;
  27. ia masuri pentru popularizarea dispozitiilor legale interne si internationale in domeniul protectiei drepturilor copilului si pentru sensibilizarea opiniei publice cu privire la situatia copiilor aflati in dificultate;
  28. colaboreaza cu serviciile publice specializate pentru protectia copilului din judete si din sectoarele municipiului Bucuresti, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin;
  29. elaboreaza, trimestrial sau la cererea Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta, proiectele rapoartelor generale privind activitatea de protectie a copilului aflat in dificultate, stadiul implementarii strategiilor aprobate de comisie si adoptate de Consiliul Judetean Constanta, si propunerile de masuri pentru imbunatatirea acestor activitati.
  30. Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta indeplineste si alte atributii, stabilite prin lege, prin hotarare a Consiliului Judetean Constanta, precum si prin hotarari ale Comisiei pentru Protectia Copilului Cosntanta.

Art.10 – Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta este organizata  functional pe trei componente:

-          aparat propriu;

-          servicii alternative de protectie a copilului

-          centre de plasament.

Art.11 – Atributiile pe servicii, birouri, centre de plasament si alte servicii alternative, sectoare ale acestora si locuri de munca se stabilesc prin prezentul regulament si se completeaza conform legislatiei, cu FISELE POSTURILOR.

Art.12 Reglementarile Regulamentului de organizare si functionare devin obligatorii pentru toti angajatii si se completeaza cu cele ale Regulamentelor de ordine interioara si ale fiselor posturilor.

 

CAP.II STRUCTURA ORGANIZATORICA A DIRECTIEI GENERALE JUDETENE PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI CONSTANTA

Art.13 – Structura organizatorica care se stabileste prin prezentul Regulament este urmatoarea:

I. Aparat propriu de specialitate:

-          Serviciul Monitorizare, Sinteza, Strategii si Coordonare a activitatii de autoritate tutelara;

-          Serviciul protectie de tip familial;

-          Serviciul de evaluare complexa a copilului

-          Serviciul protectie prin asistenta maternala

-          Birou protectie de tip rezidential;

-          Birou juridic contencios, relatii publice, petitii;

-          Serviciul resurse umane;

-          Compartiment corp control;

-          Compartiment asigurare a calitatii;

-          Compartiment revizie gestiuni;

-          Serviciul financiar-contabilitate

-          Serviciul administrativ care are in subordinea sa biroul de achizitii.

II. Servicii alternative:

-          Complex de servicii comunitare Orizont;

-          Centru de zi Agigea , pe langa care functioneaza Centru de sprijinire a reintegrarii si integrarii copilului in familie;

-          Adapost de zi si de noapte pentru copiii strazii, pe langa care functioneaza Centrul de Coordonare si Informare pentru Copiii strazii;

-          Centrul Maternal Mangalia;

-          Adapost de Noapte pentru Copiii strazii;

-          Reteaua de asistenta maternala

III. Centre de plasament::

-          Centrul de plasament “Antonio” pe langa care functioneaza Centrul de Ocrotire a grupurilor de frati in familii substitut;

-          Centrul de plasament “Cristina”;

-          Centrul de plasament “Luminita”;

-          Centrul de plasament “Ovidiu”;

-          Centrul de plasament “Traian”;

-          Centrul de plasament “Princhindel”;

-          Centrul de plasament “Sparta Rotterdam”;

-          Centrul de plasament “Cuza Voda”;

-          Centrul de plasament “Micul Rotterdam” pe langa care functioneaza Centru de zi;

-          Centrul de plasament “Dr. Caius Mihaila” pe langa care functioneaza Centru de Consiliere pentru copil si familie;

-          Centru de primire a copilului in regim de urgenta.

 

CAP.III ATRIBUTIILE STRUCTURILOR FUNCTIONALE

Art.14 – Principalele atributii ale SERVICIULUI MONITORIZARE SINTEZA, STRATEGII SI COORDONARE A ACTIVITATII DE AUTORITATE TUTELARA sunt:

  1. monitorizeaza si analizeaza  situatia copiilor aflati în dificultate  din judetul Constanta, pe baza rezultatelor stabilind prioritatile care stau la baza elaborarii strategiilor anuale, pe termen mediu si  lung, referitoare la restructurarea, organizarea si dezvoltarea sistemului de protectie a copilului în dificultate.
  2. intocmeste rapoarte si sinteze  ale activitatii Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si ale activitatii Comisiei pentru Protecţia Copilului care sunt puse la dispoziţia Agentiei Naţionale pentru protecţia Drepturilor Copilului in vederea stabilirii   strategiei privind protectia copilului în dificultate la nivel naţional;
  3. desfasoara activitati de strangere de fonduri prin scriere de proiecte, care sunt trimise spre finantare atat in cadrul proiectelor de interes national, cat si altor posibili finantatori;
  4. depune diligentele necesare pentru clarificarea situatiei juridice a copilului, inclusiv pentru inregistrarea nasterii acestuia, in vederea identificarii unei solutii cu caracter permanent pentru protectia copilului;
  5. identifica si sprijina, prin asistetii sociali care activeaza in cadrul Spitalului Clinic Judetean Constanta , mamele-cazuri sociale, care necesita ajutor material si informational in vederea integrarii copilului in familie;
  6. sesizeaza imediat, telefonic si in scris, formatiunea de evidenta informatizata  a populatiei cu privire la internarea unei parturiente fara acten de identitate, precum si cu privire la nasterea unui copil de catre o mama fara acte de identitate;
  7. sesizeaza, in scris medicul de familie pe a carui lista de pacienti se afla mama, in vederea inscrierii nou nascutului pe aceasta lista;
  8. anunta medicul de familie in momentul externarii mamei si a copilului pentru a permite efectuarea primei vizite a medicului de familie in termen de 24 de ore de la externare;
  9. sesizeaza Casa Judeteana de asigurari de Sanatate si primaria de la domiciliul sau resedinta mamei, in vederea inscrierii acesteia si nou nascutului pe lista unui medic de familie, in cazul nasterii unui copil de persoana  care nu este inscrisa pe lista unui medic de familie
  10. culeg si transmit catre Comisia pentru Protectia Copilului Constanta informatiile referitoare la copiii eligibili pentru adoptie in vederea comunicarii acestora la Comitetul Roman pentru Adoptii;
  11. coordoneaza, sprijina si controleaza activitatea de protectie a copilului din cadrul primariilor;
  12. asigura lucrarile de secretariat ale Comisiei pentru Protectia  Copilului Constanta;
  13. comunica Hotararile Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta.

Art.15Principalele atributii ale SERVICIULUI PROTECTIE DE TIP FAMILIAL sunt:

  1. intocmeste raportul referitor la ancheta psihosociala a copilului aflat in dificultate si propune Comisiei pentru Protectia Copilului Constata stabilirea unei masuri de protectie de tip familial pentru copil;
  2. depune diligentele necesare pentru clarificarea situatiei juridice a copilului, inclusiv pentru inregistrarea nasterii acestuia, in vederea identificarii unei solutii cu caracter permanent pentru protectia copilului - reintegrarea in familia naturala sau, dupa caz, adoptia;
  3. identifica familii sau persoane carora sa le poata fi incredintat sau dat in plasament copilul, cu prioritate printre rudele acestuia, pana la gradul al patrulea inclusiv;
  4. acorda asistenta si sprijin familiilor sau persoanelor care au primit in plasament sau in incredintare copii, pentru asigurarea dezvoltarii armonioase a acestora;
  5. identifica familiile sau persoanele care doresc sa adopte copii de pe teritoriul judetului Constanta; evalueaza conditiile materiale si garantiile morale pe care acestea le prezinta si face propuneri Comisiei pentru Protectia Copilului  Constanta cu privire la eliberarea atestatului de familie sau de persoana apta sa adopte copii
  6. sprijina familiile sau persoanele atestate ca apte sa adopte copii pentru a le fi incredintati copii in vederea adoptiei si face propuneri Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta in acest sens; supravegheaza aceste familii sau persoane pe perioada incredintarii copilului in vederea adoptiei, in conditiile legii;
  7. identifica familii sau persoane potrivite pentru adoptia copiilor aflati in evidenta Comitetului Roman pentru Adoptii, acorda asistenta de specialitate acestor familii sau persoane pentru solutionarea cererilor de incuviintare a adoptiei, in conditiile legii;
  8. verifica modul in care sunt respectate drepturile copilului in familia substitutiva;
  9. propune Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta eliberarea avizului cu privire la incuviintarea adoptiei si transmite dosarul Comitetului Roman pentru Adoptii in vederea eliberarii deciziei de confirmare;
  10. urmareste evolutia copiilor adoptati de pe teritoriul judetului Constanta, precum si a relatiilor dintre acestia si parintii lor adoptivi, pe o perioada de cel putin 2 ani de la incuviintarea adoptiilor pe care le-au sprijinit; prezinta rapoarte comisiei cu privire la aceste aspecte, trimestrial sau la cererea acesteia; sprijina parintii adoptivi ai copilului in indeplinirea obligatiei de a-l informa pe acesta ca este adoptat, de indata ce varsta si gradul de maturitate ale copilului o permit;

Art.16Principalele atributii ale SERVICIULUI DE EVALUARE COMPLEXA A COPILULUI sunt:

  1. identifica, evalueaza si monitorizeaza copiii/tinerii cu handicap/deficienta si dificultati de invatare si adaptare socio-scolara;
  2.  verifică indeplinirea conditiilor privind incadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala si, dupa caz, orientare scolara;
  3. efectueaza anchete sociale la domiciliul copilului;
  4. intocmeste rapoarte de evaluare complexa si propune Comisiei pentru Protectia Copilului incadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, orientarea scolara si, după caz, stabilirea unei masuri de protectie;
  5. elaboreaza planul de servicii personalizat  pentru fiecare copil;
  6. planifica serviciile si interventiile in  cazul copiilor cu dizabilitati;
  7. incheie cu familia copilului un contract, care ofera posibilitatea participarii si responsabilizarii partilor implicate si care este revizuit periodic  si modificat de cate ori este nevoie;
  8. monitorizeaza realizarea planului de servicii personalizat aprobat de Comisia pentru Protectia Copilului Constanta;
  9. efectueaza reevaluarea anuala a copiilor care necesita incadrarea intr-o categorie de persoane cu handicap, la cererea parintelui sau a reprezentantului legal, formulata cu cel puţin 30 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului; cererea de reevaluare poate fi formulată si inainte de expirarea acestui termen daca s-au schimbat conditiile pentru care s-a eliberat certificatul de incadrare într-o categorie de persoane cu handicap;
  10. efectueaza reevaluarea anuala a copiilor cu deficienta, la cererea parintelui sau a reprezentantului legal; cererea va fi formulata cu cel puţin 30 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului sau in situatia în care se constata schimbarea conditiilor pentru care s-a eliberat certificatul de expertiza si orientare scolara.

Art.17Principalele atributii ale SERVICIULUI PROTECTIE PRIN ASISTENTA MATERNALA sunt::

  1. identifica, evalueaza si pregateste persoane care pot deveni asistenti maternali profesionisti, in conditiile legii, si supravegheaza activitatea acestora;
  2. acorda asistenta si sprijin familiilor sau persoanelor care au primit in plasament sau in incredintare copii, pentru asigurarea dezvoltarii armonioase a acestora;
  3. acorda asistenta si sprijin parintilor copilului aflat in dificultate, pentru a pregati revenirea acestuia in mediul sau familial;
  4. pregateste integrarea sau reintegrarea copilului in familia sa naturala sau  intr-o familie substitutive;
  5. înainteaza comisiei pentru protectia copilului dosarul solicitantului, însotit de un raport de evaluare a capacitatii solicitantului de a deveni asistent maternal profesionist, care va mentiona cunostintele dobândite de acesta în urma cursurilor de formare profesionala, precum si propunerea motivata a celui care a efectuat evaluarea, referitoare la eliberarea sau, dupa caz, neacordarea atestatului de asistent maternal profesionist.
  6. realizeaza evaluarea nevoilor copilului, care include aspecte legate de sanatate, identitate, familie si relatii sociale, conduita, dezvoltare emotionala, comportament si deprinderi de ingrijire personala; o atentie deosebita se acorda trecutului copilului referitor la origine etnica, cultura, limba, dizabilitati, sex si preferintelor copilului de a fi plasat cu fratii/surorile acestuia, in maximum 30 de zile
  7. transmite copii ale evaluarii nevoilor copilului familiei acestuia, asistentului maternal si oricarei alte persoane relevante, implicate in protectia si ingrijirea acelui copil; orice nemultumire a celor mai sus mentionati cu privire la continutul evaluarii se consemneaza si se ataseaza la dosar; daca este cazul, o copie a evaluarii nevoilor este transmisa si copilului.
    realizeaza revizuiri ale evaluarii nevoilor copilului la intervale regulate, cel puţin trimestriale, pe durata masurii de protectie si ori de cate ori s-a constatat o modificare neasteptata in circumstantele care au dus la stabilirea masurii;
  8. intocmeste planul individualizat de protectie, plan ce cuprinde obiectivele si activitatile ce vor fi realizate pe termen scurt si lung, activitati ce sunt stabilite pe baza evaluarii nevoilor copilului;
  9. transmite, in cel mult doua saptamani de la plasarea copilului, copii ale planului individualizat de protectie urmatoarelor persoane: copilului, familiei acestuia si asistentului maternal; pe aceasta cale parţile vor fi informate ca exista intalniri de revizuire regulate si ca acestea reprezinta modalitatea de a propune schimbari in planul de permanenta.
    intocmeste conventia de plasament pentru fiecare copil care cuprinde elementele prevazute de lege si este în acord cu planul individualizat de protectie, detaliind toate cerintele de îngrijire ale copilului si transmite aceasta conventie copilului care a implinit 10 ani, asistentului maternal, familiei copilului, precum şi altor persoane fizice sau juridice prevazute de lege; acolo unde nu este cazul, acest lucru se va consemna la dosarul copilului
  10. revizuieste planul individualizat de protectie trimestrial, inaintea reevaluarii masurii de plasare; revizuirea se realizeaza si ori de cate ori modificari neasteptate in viata copilului impun acest lucru.
  11. intocmeste si pastreaza la dosarul copilului minutele intalnirilor de revizuire; orice decizie sau recomandare rezultata in urma intalnirilor se notifica in scris, in cel mult două saptamani, tuturor  partilor.

Art.18 – Principalele atributii ale SERVICIULUI PROTECTIE DE TIP REZIDENTIAL sunt::

  1. ofera servicii  sociale de tipul pregatirii reintegrarii  copilului in familia naturala, asigurarii dezvoltarii  armonioase si a mediului familial corespunzator pentru copiii din centrele de plasament,
  2. intocmeste rapoarte referitoare la ancheta psihosociala si propune Comisiei pentru Protectia Copilului stabilirea plasamentului/incredintarii in centru de plasament, asigurand cunoasterea de catre copilul capabil de discernamant a situatiei sale;
  3. contribuie la garantarea drepturilor copilului institutionalizat, acordand asistenta si sprijin pentru copilul capabil de discernamant in exercitarea dreptului sau la libera exprimare a opiniei;
  4. intocmeste planul individualizat de protectie, plan ce cuprinde obiectivele si activitatile ce vor fi realizate pe termen scurt si lung, activitati ce sunt stabilite pe baza evaluarii nevoilor copilului;
  5. revizuieste planul individualizat de protectie trimestrial, inaintea reevaluarii masurii de plasare/incredintare; revizuirea se realizeaza si ori de cate ori modificari neasteptate in viata copilului impun acest lucru.
  6. intocmeste si pastreaza la dosarul copilului minutele intalnirilor de revizuire;
  7. ofera servicii de asistenta si sprijin persoanelor care dobandesc  capacitate deplina de exercitiu, dacă isi continua studiile,  cel mult pana la implinirea varstei de 26 ani.
  8. urmareste in principal mentinerea si intarirea legaturii cu familia naturala in vederea pregatirii reintegrarii copiilor rezidenti in familiile naturale.

Art.19Principalele atributii ale BIROULUI JURIDIC CONTENCIOS, RELATII PUBLICE, PETITII sunt:

  1. reprezinta Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta in în faţa instantelor judecatoresti si in fata oricaror persoane fizice sau juridice ori de cate ori reprezentarea nu poate fi asigurata de catre directorul executiv al Directiei;
  2. Colaboreaza si acorda asistenta juridica structurilor  functionale ale Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  3. arhiveaza colectia de Monitoare Oficiale ale Romaniei si altor culegeri de acte normative si lucrari de specialitate si asigura consultarea acestora de catre specialistii Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta
  4. prezintă lunar conducerii Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta sinteza actelor normative publicate ce interesează activitatea administraţiei publice locale;
  5. tine evidenta operativa a dosarelor aflate pe rolul instantelor de judecata, in care figureaza Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si urmareste solutionarea acestora;
  6. avizeaza legalitatea actelor care pot angaja raspunderea patrimoniala a Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si, dupa caz, participa la redactarea acestora;
  7. sesizeaza instanta judecatoreasca competenta pentru declararea judecatoreasca a abandonului de copii, in conditiile legii;
  8. inainteaza dosarele pentru incuviintarea adoptiei Tribunalului Constanta;
  9. verifica si avizeaza valabilitatea actelor prezentate de serviciul resurse umane, pentru inscrierea lor in carnetele de munca;
  10. vizeaza de legalitate hotararile Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta;
  11. avizeaza contractele economice si actele lor aditionale si alte acte de gestiune care implica răspunderea juridica contrasemnand pentru legalitatea acestor acte administrative de gestiune;
  12. asigura secretariatul Colegiului Director;
  13. solutioneaza petitiile  conform legislatiei in vigoare;
  14. indeplineste oricare alte sarcini noi care apar urmare modificarilor intervenite in legislatia ce reglementeaza activitatea compartimentului, dupa aprobarea acestui regulament.

Art.20Principalele atributii ale SERVICIULUI RESURSE UMANE sunt:

  1. impreuna cu celelalte compartimente din aparatul propriu elaboreaza regulamentul de organizare si functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  2. asigura dimensionarea cheltuielilor necesare cu salarizarea personalului din aparatul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta  in vederea intocmirii proiectului de buget;
  3. intocmeste rapoarte, note de fundamentare si proiecte de hotarare privind aprobarea organigramei, statelor de functii si regulamentului  de organizare si functionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  4. intocmeste si inainteaza spre aprobare rapoarte, note de fundamentare şi proiecte de hotarari privind infiintarea sau reorganizarea unor noi servicii in cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  5. intocmeste documentatiile, referatele si proiectele de dispozitii pentru stabilirea salariilor de baza, a indemnizatiilor de conducere, a premiilor lunare si anuale, precum si a altor drepturi salariale conform legii;
  6. determina lunar drepturile salariale brute ale personalului Directiei Generale Judetene pentru protectia Drepturilor Copilului Constanta, si intocmeste statele  de plata;
  7. supravegheaza permanent procedurile de masurare si evaluare a performantelor profesionale individuale si modul in care se intocmesc fisele posturilor;
  8. raspunde de aplicarea reglementarilor privind salarizarea personalului din cadrul aparatului propriu, al serviciilor alternative si al centrelor de plasament aflate in subordinea Directiei Generale Judetene pentru Protectie Drepturilor Copilului Constanta;
  9. se ocupă de evidenta si miscarea personalului, gestioneaza si efectueaza operatiunile in cartile de munca;
  10. intocmeşte documentatia legata de incadrarea, promovarea, evaluarea, perfectionarea, planificarea si efectuarea concediilor de odihna, transferarea sau pensionarea personalului din cadrul Directiei Generale pentru Protectia Drepturilor Constanta;
  11. intocmeste situatiile nominale cu asiguratii si coasiguratii din cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si inaintarea acestora Casei de Asigurari de Sanatate Constanta;
  12. intocmeste rapoartele statistice si machetele cuprinzand date informative privind numarul de personal si fondul de salarii pe care le inainteaza, dupa caz, Directiei Generale de Statistica Constanta, Directiei Generale a Finantelor Publice si Controlului Financiar de Stat Constanta, Directiei de Dialog, Familie si Solidaritate Sociala Constanta, Agentiei Judetene pentru Ocuparea  Fortei de Munca Constanta;
  13. intocmeste statele de plata pentru membrii Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta;
  14. colaborează cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici pentru indeplinirea in conditii bune a atributiilor ce-i revin Directiei Generale pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta pe linia gestionarii resurselor umane si a functiilor publice si de aplicare a politicilor şi strategiilor privind managementul functiei publice si a functionarilor publici;
  15. urmareste pastrarea si transmiterea catre organul fiscal competent a fiselor fiscale FF1 şi FF2;
  16. ofera asistenta de specialitate, la cerere, unitatilor subordonate;
  17. indeplineste oricare alte sarcini noi care apar urmare modificarilor intervenite în legislatia ce reglementeaza activitatea compartimentului, dupa aprobarea acestui regulament.

Art.21Principalele atributii ale COMPARTIMENTULUI CORP CONTROL sunt:

  1. verifica modul in care sunt respectate drepturile copilului;
  2. verifica incheierea contractelor pentru energie electrica, termica, apa şi diverse prestari de servicii atat pentru sediul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta cat si pentru celelalte structuri functionale ale acesteia;
  3. verifica modul de primire si gazduire a copiilor in centrele de plasament;
  4. verifica utilizarea rationala a mijloacelor auto din dotare;
  5. verifica incadrarea in baremele de dotare cu echipament si cazarmament si duratele de utilizare a acestora, precum si incadrarea in normativele valorice de cheltuieli pentru cazarmament, echipament pentru dotarea initiala si inlocuire, transport, jucarii, materiale igienico-sanitare, rechizite si materiale cultural sportive  pentru copiii si tinerii ocrotiti de Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, mamele protejate in centrele maternale, precum si copiii dati in plasament la asistenti maternali profesionisti;
  6. verifica starea igienico-sanitara a centrelor de plasament;
  7. verifica respectarea cerintelor impuse de normele sanitare privind prepararea hranei (starea igienico- sanitara a blocului alimentar, dotare, echipamentul personalului, pastrarea probelor);
  8. verifica aplicarea normelor de prevenire si stingere a incendiilor din imobilele din administrarea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  9. verifica instruirea personalului cu privire la protectia muncii si respectarea legislatiei in acest sens;
  10. intocmeste rapoarte dupa fiecare verificare, pe care le inainteza directorului executiv;

Art.22Principalele atributii ale COMPARTIMENTULUI ASIGURAREA CALITATII sunt:

  1. identifica activitatile specifice necesare si formuleaza un plan care sa defineasca elementele muncii, care sa aloce responsabilitatea diferitelor compartimente sau personalulului;
  2. elaboreaza instructiuni si proceduri de lucru in conformitate cu diferitele clauze ale standardelor  cu referire la activitatile Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  3. elaboreaza manualul calitatii care include organizarea si politica Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta in domeniul calitatii si o schita a sistemului de proceduri;
  4. instruieste personalul in vederea cunoasterii metodelor si procedurilor strandard de implementare a sistemului de management al calitatii;
  5. se asigura ca publicatiile privind directivele si politica Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta sunt intelese de catre toti angajatii
  6. elaboreaza instructiuni necesare implementarii standardelor ISO 9001/2000;
  7. efectueaza audituri interne pentru a evalua conformitatea cu standardele ISO 9001/2000;
  8. intreprinde actiuni corective asupra neconformitatilor relevante identificate in urma efectuarii auditurilor interne;

Art.23Principalele atributii ale SERVICIULUI FINANCIAR CONTABILITATE sunt:

  1. organizeaza si conduce evidenta contabila a Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta , în conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, a Regulamentului de aplicare a acesteia aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993, a Planului de conturi aprobat de Ministerul Finantelor pentru institutiile publice;
  2. asigura si raspunde de  buna organizare si desfasurare a activitatii financiar-contabile si urmareste aplicarea  controlului financiar preventiv, iar in limitele imputernicirii il exercita;
  3. urmareste executia contractelor economice , care angajeaza cheltuieli bugetare, existenta temeiurilor legale pentru efectuarea cheltuielilor  si a incadrarii acestora in prevederile bugetare aprobate;
  4. asigura intocmirea lunara a contului de executie a cheltuielilor in structura bugetului aprobat, a balantei de verificare, iar  trimestrial si anual intocmeste darea de seama contabila proprie si centralizatoare, o depune in termenele legale la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului Constanta;
  5. intocmeste proiectul de hotarare si documentatia aferenta privind aprobarea contului anual de executie bugetara;
  6. fundamenteaza cheltuielile de deplasari externe, pe baza referatului de necesitate intocmit de serviciul de specialitate.
  7. tine evidenta fondurilor speciale si a altor fonduri primite de Consiliul Judetean in afara bugetului propriu.
  8. organizeaza si coordoneaza lucrarile de inventariere generala a patrimoniului institutiei.
  9. urmareste decontarea cheltuielilor efectuate de catre asistentii maternali profesionisti pentru cresterea si ingrijirea copiilor aflati in plasament sau incredintare conform prevederilor in vigoare;
  10. primeste, verifica, analizeaza, ordonanteaza documentele justificative, le supune controlului financiar preventiv propriu, dupa caz, intocmeste documentele de plata pe care le inainteaza la banca /casierie pentru decontare;
  11. intocmeste si calculeaza viramentele aferente statelor de  salarii formele de plata, intocmeste declaratiile aferente salariilor (asigurari sociale, de sanatate, somaj, impozit pe venit ) si le depune in termenele legale  la  beneficiarii sumelor;
  12. efectueaza operatiuni de incasari si plati prin casieria proprie, in conditiile prevederilor legale; verifica periodic respectarea disciplinei de  casa;
  13. asigura gestionarea magaziei  de  imprimate, rechizite si alte valori  aflate in gestiunea  casierului;
  14. asigura relatia institutiei cu bancile unde sunt deschise conturile de disponibilitati;
  15. colaboreaza cu celelalte servicii si birouri din cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta pentru indeplinirea atributiilor.
  16. indruma  contabil  si bugetar centrele de plasament si celelalte servicii alternative aflate in subordinea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  17. participa la elaborarea, coordonarea financiar contabila si aplicarea unor proiecte derulate prin finantari  diverse;
  18. indeplineste oricare alte sarcini noi care apar urmare modificarilor intervenite in legislatia ce reglementeaza activitatea compartimentului, dupa aprobarea acestui regulament.

Art.24Principalele atributii ale SERVICIULUI ADMINISTRATIV sunt:

  1. intocmeste si tine la zi evidenta inventarului bunurilor mobile si imobile, instalatiilor aferente celorlalte mijloace fixe si obiecte de inventar aflate în proprietate publica a Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si cele administrate din proprietatea Consiliului Judeţean Constanta, intocmeste formele de predare-primire a bunurilor pe gestionari, asigura folosirea rationala a acestora si ia masuri pentru buna lor gospodarire, intretinere si reparare, precum si pentru scoaterea din inventar a celor casate;
  2. face propuneri pentru recuperarea pagubelor aduse bunurilor aflate în proprietatea privata a Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  3. urmareste ducerea la indeplinire a dispozitiilor directorului executiv privitoare la miscarea bunurilor de inventar si la declasarea acestora;
  4. urmareste recuperarea si valorificarea tuturor deseurilor de hartie, anvelope si uleiuri;
  5. asigura incheierea contractelor pentru energie electrica, termica, apa si diverse prestari de servicii si ia masuri pentru gospodarirea rationala a energiei electrice, combustibililor, apei, hartiei, rechizitelor si altor materiale de consum;
  6. organizeaza si asigura efectuarea curateniei in birouri, intretinerea spatiilor verzi, a cailor de acces precum si dezapezirea acestora
  7. raspunde de buna desfasurare  a activitatii de exploatare, intretinere si reparatii a mijloacelor auto din dotare, asigurand folosirea ratională a acestora;
  8. intocmeste propuneri si asigura necesarul la materialele de intretinere,  piese de schimb, inventar gospodaresc, rechizite de birou si imprimate tipizate pentru aparatul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  9. asigura necesarul de alimente, medicamente si materiale sanitare, cazarmament, echipament, rechizite, materiale cultural sportive , obiecte de inventar si mijloace fixe, prin centralizarea referatelor de necesitate intocmite de catre centrele de plasament si celelalte structuri functionale ale Directiei Generale Judetene pentru Protectia  Drepturilor Copilului Constanta si transmiterea acestora catre furnizori in baza contractelor atribuite;
  10. propune baremele de dotare cu echipament si cazarmament si duratele de utilizare a acestora, precum si normativele valorice de cheltuieli pentru cazarmament, echipament pentru dotarea initiala si inlocuire, transport, jucarii, materiale igienico-sanitare, rechizite si materiale cultural sportive  pentru copiii si tinerii ocrotiti de Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, mamele protejate in centrele maternale, precum si copiii dati in plasament la asistenti maternali profesionisti
  11. urmareste realizarea lucrarilor privind programul de reparatii imobile, instalatiile aferente si celorlalte mijloace fixe aflate in administrarea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  12. asigura paza tuturor bunurilor din dotare, securitatea documentelor si aplicarea corecta a normativelor de folosinta;
  13. stabileste masuri pentru imbunatatirea conditiilor de munca, pentru protectia muncii si asigura aplicarea lor in institutie;
  14. organizeaza si asigura accesul persoanelor in sediul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, asigura paza generala a imobilelor din administrarea Directiei Generale Judetene pentru Protectiei Drepturilor Copilului Constanta;
  15. asigura aplicarea normelor de prevenire si stingere a incendiilor din imobilele din administrarea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  16. intocmeste planul de evacuare in caz de incendiu si asigura instruirea intregului personal asupra regulilor generale de prevenire si stingere a incendiilor;
  17. asigura pregatirea si dotarea salii de sedinta cu materialele si aparatura necesara pentru instruiri si alte evenimente;
  18. asigura materialele necesare bunei desfasurari a acestei activitati si de gestionare a acestora;
  19. raspunde de buna intretinere si functionare a aparatelor de xerox si fax din dotare, de folosirea rationala si in interes de serviciu a acestora, precum si de procurarea materialelor necesare acestor activitati;
  20. intocmeste documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei;
  21. intocmeste planul anual de achizitii;
  22. intocmeste dosarul de achizitii publice;
  23. urmareste respectarea clauzelor cu privire la pret si cantitate pe durata derularii contractelor economice;
  24. comunica centrelor de plasament si celorlalte structuri functionale ale D.G.J.P.D.C. Constanta orice modificare de prat a produselor sau serviciilor prevazute in contractele atribuite initial;
  25. intocmeste raportul trimestrial care cuprinde toate datele referitoare la  contractele de achizitie publica atribuite;
  26. transmite Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta raportul trimestrial intocmit in termenul pevazut de lege;
  27. transmite Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei un exemplar al contractelor de lucrari si de servicii de proiectare a constructiilor;
  28. indeplineste oricare alte sarcini noi care apar urmare modificarilor intervenite în legislatia ce reglementeaza activitatea compartimentului, dupa aprobarea acestui regulament.

 

CAP.IV CADRUL GENERAL  DE FUNCTIONARE A DIVERSELOR TIPURI DE CENTRE ALE DIRECTIEI GENERALE JUDETENE PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI

Cap.IV.1 CENTRU DE  PLASAMENT

Art.25 – Centrul de plasament este o componenta functionala a Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, avand drept scop asigurarea dezvoltarii armonioase a personalitatii copiilor aflati in dificultate, conform urmatoarelor principii:

-          promovarea modelului familial de ingrijire a copilului;

-          asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a copilului;

-          asigurarea protectiei copilui pe o perioada determinata, pana in momentul reitegrarii acestuia in familie.

Art.26Pe perioada rezidentei, centrele de plasament asigura copiilor protectie si asistenta în realizarea deplina si în exercitarea efectiva a drepturilor lor.

Acestea se refera la:

-          dreptul la identitate si la o istorie proprie;

-          dreptul la mentinerea contactului permanent si nemijlocit cu parintii;

-          dreptul la exprimarea libera a opiniei;

-          dreptul la libertatea de exprimare;

-          dreptul la libertatea de gândire, de constiinta si religie;

-          dreptul la viata intima si privata;

-          dreptul la protectie împotriva oricarei forme de abuz sau neglijenta;

-          dreptul la reevaluarea periodica a masurii de protectie stabilite;

-          dreptul la educatie si instructie;

-          dreptul la odihna, vacanta, activitati culturale si artistice;

-          dreptul la sanatate;

-          dreptul la securitate sociala;

-          dreptul la readaptare fizica si psihologica si reintegrare sociala;

Art.27 – Centrele de plasament asigura fiecarui copil rezident:

-          primire si gazduire;

-          îngrijire si întretinere zilnica într-un cadru de viata cât mai asemanator celui din familie;

-          asistenta medicala generala adaptata permanent nevoilor individuale ale copiilor;

-          educatie pentru sanatate, pentru învatarea si aplicare deprinderilor igienice relative la propria persoana si la mediul de viata;

-          un climat afectiv favorabil dezvoltarii personalitatii complexe a copilului:

-          stimularea capacitatii de comunicare a copiilor, prin crearea unui climat de incredere, de respect reciproc.

-          implicarea copiilor în procesul de luare a deciziilor, de consultare în stabilirea proiectului educativ individual, în functie de vârsta si de gradul de maturizare psiho-sociala;

-          dezvoltarea sentimentului de apartenenta la un grup social, familie, sentimentul de întelegere si acceptare a situatiei sale, a propriei istorii;

-          dezvoltarea relatiilor copilului cu comunitatea prin organizarea de vizite pentru cunoasterea localitatii, desfasurarea si participarea la programe si spectacole culturale, sportive, artistice, religioase etc., stimularea activitatilor in comun ale copiilor din centru cu ceilalti copii din comunitate

-          acces la educatie, informare, cultura:

-          scolarizare gratuita si obligatorie;

-          integrarea copiilor rezidenti în unitati scolare frecventate de copiii din comunitate;

-          activitati de grup si programe individualizate pentru fiecare copil;

-          observare si evaluare sistematica a evolutiei copilului;

-          programe individualizate privind integrarea sociala si profesionala la iesirea din centru.

Art.28 – Centrele de plasament, împreuna cu celelalte componente Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta asigura gruparea fratilor si a surorilor în aceeasi modul de tip familial.

Art.29 – Accesul copiilor în centrul de plasament se face pe baza hotarârii de încredintare sau plasament emisa de catre Comisia pentru Protectia Copilului Constanta sau a dispozitiei de plasament in regim de urgenta.

Art.30Accesul copilului într-un centru de plasament se face cu prezentarea dosarului socio-familial al copilului de catre asistentul social responsabil de centrul respectiv.

Art.31 – Dosarul copilului plasat sau încredintat într-un centru de plasament cuprinde:

-          hotarârea Comisiei pentru protectia copilului sau dispozitia Directorului Executiv al Directiei Geberale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;

-          certificatul de nastere în copie;

-          fisa medicala a copilului si analizele medicale stabilite de normele sanitare în vigoare;

-          raportul referitor la ancheta psihosociala a copilului si a familiei sale;

-          foaie matricola privind situatia scolara la zi a copilului, în copie;

-          angajamentul parintelui (ocrotitorului legal) privind conditiile si modalitatile prin care acesta mentine legaturile cu copilul;

-          orice alte informatii utile întelegerii personalitatii copilului (examenul psihologic).

Art.32Evidenta scriptica a copiilor se face la intrarea acestora în centrul de plasament prin înscrierea, în registrul general privind evidenta rezidentilor, în ordinea sosirii. Registrul se pastreaza permanent la sediul centrului de plasament.

Art.33Iesirea copilului din centrul de plasament, pentru efectuarea de vizite sau participarea la evenimente culturale, sportive etc. din comunitate , se face pe baza unui bilet de voie vizat de educatorul de referinta de la grupa, care are obligatia de a consemna intr-un registrul special de evidenta, durata invoirii precum si alte conditii specifice in care se realizeaza aceasta.

Art.34 – Iesirea copiilor din centrele de plasament, prin încetarea perioadei de rezidenta se pregateste de catre educatorul de referinta, în acord cu asistentul social si se realizeaza pe baza hotarârii Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta.

Art.35Vârsta maxima de sedere a copilului care si-a terminat studiile obtinând o calificare, în centrul de plasament, este de 18 ani sau 26 ani, daca acesta isi continua studiile.

Art.36 – Centrele de plasament pot primi copii de toate varstele între 0-18 ani, (sau 26 ani, daca acesta isi continua studiile) grupati pe module de tip familial eterogene din punct de vedere al varstei si sexului.

Art.37Dimensiunea, organizarea si amenajarea modulelor si a dotarilor aferente este stabilita în functie de vârsta copiilor.

Art.38Copiii din centrele de plasament sunt gazduiti în camere individuale sau colective cu un numar cât mai redus de paturi in functie de varsta, sex si grad de rudenie.

Art.39Organizarea interioara a spatiilor pentru copii trebuie sa respecte intimitatea, autonomia si comunicarea. În aranjarea si echiparea cu mobilier a camerelor destinate copiilor rezidenti trebuie sa primeze siguranta, confortul si ambianta apropiata celei din familie.

Art.40 – În cadrul centrului de plasament se amenajeaza încaperi adecvate activitatilor recreative si cultural-sportive organizate cu copiii, precum si spatii de joaca si sport in aer liber.

Art.41 – În cadrul centrului de plasament se organizeaza spatii sanitare pentru fiecare modul, la copiii între 2-18 ani, precum si spatii sanitare la nivel de subunitate pentru copiii între 0-2 ani.

Art.42 – În cadrul centrului de plasament se organizeaza locuri special amenajate pentru pregatirea si servirea mesei (cantina, bucatarie, magazie de alimente)

Art.43Centrul de plasament trebuie sa dispuna, pentru personalul unitatii, de grupuri sanitare si administrative separate de cele ale copiilor rezidenti.

Art.44 – Copiii si tinerii ocrotiti de Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, mamele protejate în centre maternale, precum si copiii încredintati sau dati în plasament la asistenti maternali profesionisti au dreptul la cazarmament, echipament pentru dotare initiala si înlocuire, transport, jucarii, materiale igienico-sanitare, rechizite si materiale cultural-sportive.

Art.45 – Pentru copii care urmeaza studiile sau pregatirea profesionala în alta localitate decât cea în care se afla centrul de plasament, (distanta care nu permite deplasarea zilnica), costurile privind cazarea, întretinerea si acoperirea celorlalte drepturi materiale si financiare sunt suportate de serviciul public specializat.

Art.46Centrul de plasament este condus de un sef de centru, care este numit în functie de catre directorul executiv al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, în urma unui concurs organizat pe baza legislatiei si a normelor în vigoare. Candidatii pentru ocuparea postului de sef de centru trebuie sa fie absolventi cu diploma de licenta ai învatamântului universitar de lunga durata sau absolventi ai învatamântului post-universitar, în domeniul stiintelor socio-umane. În cazuri bine justificate candidatii pot fi absolventi ai liceelor sau scolilor postliceale de specialitate, cu experienta în domeniu de minimum 5 ani.

Art.47Seful centrului de plasament trebuie sa fie apt din punct de vedere moral si profesional de a asigura securitatea si educarea copiilor precum si o buna functionare a unitatii.

Art.48În activitatea sa, seful centrului de plasament se bazeaza pe dispozitiile serviciului public specializat, hotarârile Comisiei pentru protectia copilului si normele legale în vigoare elaborate de catre autoritatile abilitate.

Art.49Seful centrului de plasament îsi desfasoara activitatile si mandatul în baza fisei de post care este elaborata de catre serviciul public specializat.

Art.50 – Seful centrului de plasament are urmatoarele atributii:

  1. asigura si aplica legislatia în vigoare privind activitatea unitatii;
  2. raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din centru si dispune, in limitele copetentei, masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati;
  3. asigura respectarea prevederilor legale privind admisia si plecarea copiilor din centru, instruind personalul in privinta documentelor cerute de actele normative in vigoare si care trebuie sa insoteasca orice copil la sosire sau plecare;
  4. asigura coordonarea, îndrumarea, controlul unitatii;
  5. organizeaza activitatea personalului;
  6. întocmeste fisele de post corespunzatoare fiecarei categorii de personal si individualizeaza atributiile fiecarui angajat;
  7. verifica si aproba graficul lunar  de lucru al personalului din centru si vizeaza pontajele;
  8. urmareste întocmirea evidentei contabile primare;
  9. organizeaza activitatile personalului din unitate asigurând respectarea regulamentului de organizare si functionare;
  10. propune sanctionarea salariatilor care nu respecta si nu isi indeplinesc corespunzator atributiile prevazute in fisa postului;
  11. vizeaza documentele administrative intocmite de personalul de specialitate din centru, conform prevederilor legale si in limitele competentei conferite de lege;
  12. raspunde de buna gestionare a fondurilor prevazute in bugetul aprobat  de Consiliul Judetean Constanta centrului de plasament;
  13. desfasoara activitati pentru promovarea imaginii centrului si pentru atragerea unei atitudini positive a comunitatii fata de problematica copilului aflat in dificultate;
  14. analizeaza, realizeaza rapoarte si face propuneri pentru asigurarea calitatii serviciilor oferite rezidentilor;
  15. reprezinta unitatea în raport cu celelalte componente ale serviciului public specializat si cu alte servicii implicate în protectia copilului.

Art.51Seful centrului de plasament are obligatia de a asigura tuturor rezidentilor accesul la serviciile de sanatate, de învatamânt, modalitati de petrecere a timpului liber si alter servicii care contribuie la dezvoltarea personalitatii copiilor.

Art.52Seful centrului de plasament este raspunzator de calitatea serviciilor oferite copiilor. El asigura coerenta practicilor si a actiunilor din unitate în concordanta cu mandatul si cu obiectivele acesteia.

Art.53Structura si pregatirea personalului din centrul de plasament este în acord cu caracteristicile si nevoile de îngrijire si educare a populatiei primite si de obiectivele educative si sociale ale unitatii.

Art.54Structura si pregatirea personalului din centrul de plasament trebuie sa raspunda misiunilor si functiilor centrului de plasament. Personalul centrului de plasament este format din urmatoarele categorii:

-          personal de conducere:seful de centru;

-          personal de educare si îngrijire (educatori, educatori puericultori, educatori specializati, pedagogi sociali, asistenti medicali, supraveghetori de noapte);

-          personal administrativ;

-          personal de paza;

-          personal de întretinere.

Art.55Numarul posturilor pentru personalul de educare si îngrijire este calculat în functie de caracteristicile populatiei rezidente si de vârsta acesteia.

La incadrarea cu personal de educare si îngrijire se va urmari realizarea continuitatii în echipa educativa de la o grupa, în timpul zilei, inclusiv sâmbata si duminica.

Art.56 – În interiorul centrului de plasament, copilul beneficiaza de suportul direct si permanent din partea unui profesionist al unitatii numit educatorul de referinta (unul dintre educatorii specializati care lucreaza la grupa si care aplica proiectul individual de protectie a copilului).

Art.57Numarul personalului de asistenta psihologica, sociala, medicala, este calculat în functie de caracteristicile populatiei existente în centrul de plasament, de capacitatea de primire si de proiectul socio-educativ al unitatii.

Art.58Numarul personalului administrativ, de întretinere si paza se stabileste în functie de caracteristicile unitatii.

Art.59Pregatirea personalului de educare si îngrijire din centrul de plasament trebuie sa raspunda urmatoarelor cerinte:

-          cunoasterea etapelor de dezvoltare psihomotorie a copilului;

-          stapânirea tehnicilor de observare a copilului în mediul sau de viata, în relatiile si actiunile sale cotidiene;

-          stapânirea metodelor educative care favorizeaza dezvoltarea autonomiei personale si capacitatea copilului de integrare în viata sociala;

-          abilitati de planificare, de lucru în echipa, de cooperare si comunicare;

-          adaptabilitate si flexibilitate în exercitarea functiilor sale pe lânga copilul aflat în centrul de plasament;

-          cunoasterea drepturilor copilului, a nevoilor copilului aflat în dificultate.

Art.60Personalul din centrul de plasament trebuie sa fie mixt pentru a permite copiilor de ambele sexe sa regaseasca in mediul institutional un cadru cât mai asemanator celui din mediul exterior de care au fost separati.

Art.61Personalul centrului de plasament are norma de lucru de 41 ore/saptamana. Dreptul la repaus saptamânal, lucrul în timpul sfârsitului de saptamâna, pe timpul noptii, drepturile la concediu de odihna sunt reglementate de legislatia specifica în vigoare.

Art.62 – Normarea personalului centrului de plasament se va face în functie de conditiile specifice fiecarei unitati în parte, în contextul general al activitatii fiecarei Directii Judetene pentru protectia drepturilor Copilului.

 

Cap. IV.2 CENTRU DE PRIMIRE A COPILULUI IN REGIM DE URGENTA

Art.63 – Centrul de primire a copilului in regim de urgenta si de evaluare este un serviciu al carui rol principal este asigurarea unei interventii eficiente in beneficiul copiilor, pentru a promova urmatoarele categorii de drepturi:

-          dreptul la protectie impotriva oricarei forme de violenta, pedeapsa sau brutalitate fizica si/sau mentala, de abandon sau neglijenta, de maltratare sau exploatare, inclusive de violentasexuala;

-          dreptul de a fi protejat, in caz de necesitate, prin plasament intr-o institutie adecvata, atunci cand este privat de mediul sau familial ;

-          dreptul de a fi protejat impotriva oricarei forme de abuz si de a beneficia de asistenta corespunzatoare pe parcursul procedurilor

Art.64Centrul este organizat astfel incat sa asigure permanenta serviciilor de primire si interventie primara in caz de urgenta.

Art.65Copilul este protejat si gazduit si i se ofera conditii de cazare, hrana, ingrijire,educatie;

Art.66In acest serviciu copilul in dificultate este primit imediat, fara a astepta rezultatele unei proceduri indelungate de stabilire a unei masuri de protectie ; copilul este protejat in acest centru pe o perioada de timp determinata, cat mai scurta  ;

Art.67 – Centrul de primire actioneaza pentru:

-          a preveni intrarea in sistem a copilului in aflat in situatie de risc, atunci cand in urma evaluarii cauzelor plasarii in centrul de primire este realizabila revenirea copilului in mediul familial, eventual insotita de masuri de consiliere si suport pentru parinti

-          a proteja copilul si a-i oferi temporar ingrjirile si consilierea de specialitate de care are nevoie

-          a pregati intrarea in sistem a copilului aflat in dificultate, stabilind in urma rezultatelor evaluarii din centrul de primire masura (masurile) cele mai adecvate fiecarui caz

Art.68 – Plasamentul in regim de urgenta are o durata de 15-30 de zile ; aceasta perioada poate fi prelungita din motive intemeiate, prin hotararea Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta.

 

Cap.IV.3 ADAPOST DE ZI SI DE NOAPTE PENTRU COPIII STRAZII

Art.69Adapostul de zi si de noapte este destinat exclusiv protectiei "copiilor strazii" (copii lipsiti de adapost temporar sau definitiv  din judetul Constanta).

Art.70In situatii exceptionale, in perioada sezonului estival, cand capacitatea centrului de primire a copilului in regim de urgenta este insuficienta pot fi protejati in centru si copii ai strazii din alte judete;

Art.71Adapostul ofera servicii similare centrului de zi pentru copiii din strada care refuza o masura de protectie  si servicii similare centrului de plasament pentru copiii care frecventeaza regulat insitutia o perioada mai mare de 1 saptamana;

Art.72Intrarea copilului in institutie se face la  solicitarea acestuia sau in urma unei sesizari facute de orice persoana fizica sau juridica pe baza dispozitiei de plasament in regim de urgenta a directorului executiv;

Art.73Plasamentul in regim de urgenta are o durata de 15-30 de zile; aceasta perioada poate fi prelungita pentru copii strazii rezidenti prin hotararea Comisiei pentru Protectia  Copilului Constanta;

Art.74Perioada de sedere a copilului rezident in Adapostul de zi si de noapte nu poate fi mai mare de 6 luni.

 

Cap.IV.4 CENTRUL DE CONSILIERE PENTRU COPIL SI FAMILIE

Art.75Se adreseaza familiilor in situatie de risc (risc de abandonare sau de institutionalizare a copilului, respectiv de degradare/rupere a legaturii familiale.

Art.76Identificarea cazurilor se poate face prin adresare directa sau prin trimitere de la un alt serviciu  din cadrul DGJPDC Constanta sau de la alta structura partenera cu directia (primarie, Directia pentru Dialog, Solidaritate Sociala si Familie, unitati sanitare, scoli, biserica, politie, organizatii neguvernamentale)

Art.77Fiecare caz identificat este supus unei proceduri de pre-evaluare, constand in:

-          evaluarea cererii scrise a familiei sau a formularului de trimitere cu documentele anexate

-          interviu

Art.78In nici un caz nu se va propune exclusiv acordarea de suport material si/sau financiar; informarea si consilierea sunt obligatorii pentru toate cazurile, cu atat mai mult pentru cele mai dificile, care primesc acordul pentru sprijin material si financiar.

Art.79Exceptand cazurile care beneficiaza numai de informare (a caror evidenta se tine doar prin intermediul fisei de pre-evaluare), celelalte cazuri se monitorizeaza.

Art.80 – Evaluarea evolutiei cazurilor  se face periodic (frecventa variaza in functie de dificultatea sau gravitatea cazului), momentele de evaluare fiind specificate in planul de interventie intocmit de responsabilul de caz;

Art.81Consilierea are loc atat la sediul centrului, cat si la domiciliul familiei (in special consilierea sociala); membri ai centrului de consiliere se vor deplasa la domiciliul familiei, deoarece adesea parintii au nevoie de sfaturi practice in propriul lor mediu de viata.

Cap.IV.5 CENTRU DE ZI SI DE RECUPERARE

Art.82Centrul de zi si recuperare asigura promovarea dreptului fiecarui copil de a-si pastra relatiile familiale si urmareste mentinerea copilului in mijlocul familiei sale si dezvoltarea unor relatii armonioase intre parinti si copii;

Art.83Centrul de zi si recuperare asigura copiilor servicii adecvate (ingrijire pe timpul zilei, programe educative si distractive, consiliere psihologica, servicii de recuperare);

Art.84 – Serviciile acordate de centrul de zi se adreseaza copiilor care provin din astfel de familii aflate in dificultate:

-          in care ambii parinti lucreaza si nu exista sprijinul familiei largite pentru ingrijirea, securitatea si educarea copilului;

-          monoparentale sau in curs de divort;

-          in care sunt cazuri de consum de droguri (alcool, stupefiante etc.);

-          in care sunt cazuri de boli cronice grave;

-          in care ambii parinti sunt someri;

-          in cele cu un nivel de trai ce defineste saracia;

-          in care exista o lipsa de preocupare pentru cresterea si educarea copiilor în ciuda conditiilor socio-economice bune;

-          in care exista un nivel moral scazut;

-          in care parintii nu pot sa-si ajute copiii (din motive independente sau nu de vointa lor) deoarece acestia din urma au cerinte educative speciale.

Art.85 – Serviciile acordate de centrul de zi si recuperare se adreseaza copiilor cu deficiente neuromotorii care necesita servicii de recuperare.

Art.86 – Dispozitia de primire în centru de zi si de recuperare  este data de directorul executiv al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, la propunerea sefului de centru si dupa incheierea unui contract cu parintii copilului. 

 

Cap.IV.6 CENTRU MATERNAL

Art.87 – Beneficiarii sunt cuplurile mama-copil aflat in risc de degradare/ruptura a legaturii familiale, in care copilul nu depaseste varsta de 2 ani:

-          mame cu copii nou-nascuti cu intentie de abandon (in general mame singure,

-          mame minore, mame provenind din familii marginalizate, sarace etc.)

-          mame cu copii care temporar nu (mai) au locuinta sau/si care se confrunta cu mari probleme (financiare, profesionale, relationale), fiind in imposibilitate de a asigura copiilor un trai decent

-          cazuri in care mama este abuzata in familie

-          cazuri in care copilul a fost victima unui abuz din partea tatalui sau a altui membru al familiei

-          cazuri in care copilul este maltratat fizic/psihic prin neglijare, parintii nefiind capabili sa ii asigure un minim de bunastare (din nestiinta sau/si din imposibilitate materiala)

-          cazuri in care atat mama, cat si copilul(copiii) sunt abuzati sau neglijati de tata

-          gravide in dificultate (aflate in una/mai multe din situatiile prezentate anterior) pe parcursul ultimului trimestru de sarcina

-          cuplu mama-copil inclus intr-un program de restabilire a legaturii familiale

-          cazuri in care copilul a trecut printr-o forma de protectie (plasament familial sau rezidential) si este necesara o etapa intermediara de asistenta complexa si suport pentru mama in vederea reintegrarii familiale definitive a copilului

Art.88 – Perioada de sedere in centru maternal este in medie de 6 luni, dar nu mai mult de 1 an.

 

CAP.V CONDUCEREA DIRECTIEI GENERAE  JUDETENE PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI CONSTANTA

Art.89 – Conducerea serviciului public specializat pentru protectia copilului se asigura de directorul executiv si de colegiul director,

Art.90Directorul executiv  are următoarele atributii principale:

  1. asigura conducerea executiva a acestuia si raspunde de buna lui functionare in indeplinirea atributiilor ce ii revin;
  2. reprezinta Directia Generala pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta  in relatiile cu autoritatile si institutiile publice, cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum si in justitie;
  3. este vicepresedintele Comisiei pentru Protectia Copilului Constanta si reprezinta Directia Generala Judeteana pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta in relatiile cu aceasta;
  4. asigura executarea hotararilor comisiei;
  5. exercita atributiile ce revin Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta in calitate de persoana juridica;
  6. exercita functia de ordonator de credite al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  7. elaboreaza proiectele strategiilor anuale, pe termen mediu si lung, de restructurare, organizare si dezvoltare a sistemului de protectie a copilului aflat in dificultate, inclusiv a serviciilor de sprijin si asistenta pentru prevenirea situatiilor ce pun in pericol securitatea si dezvoltarea copilului, pe care le prezinta pentru avizare colegiului director, apoi comisiei;
  8. elaboreaza proiectele rapoartelor generale privind activitatea de protectie a copilului aflat in dificultate, stadiul implementarii strategiilor si propunerile de masuri pentru imbunatatirea acestei activitati, pe care le prezinta spre avizare colegiului director si apoi comisiei;
  9. aproba statul de personal al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;
  10. numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, potrivit legii;
  11. elaboreaza si propune spre aprobare colegiului director statul de functii al serviciului public specializat pentru protectia copilului;
  12. controleaza activitatea personalului din cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si aplica sanctiuni disciplinare acestui personal;
  13. aproba acordarea de ajutoare materiale sau banesti familiilor care au in intretinere copii aflati in dificultate, in baza propunerilor si a  anchetelor  sociale  inaintate de catre serviciile  de specialitate;
  14. aproba plasamentul in regim de urgenta al copilului in sistemul de protectie al judetului Constanta;

Art.91 – In exercitarea atributiilor ce ii revin directorul executiv emite dispozitii.

Art.92In absenta directorului directorul executiv, atributiile acestuia se exercita de directorul executiv adjunct pe probleme sociale, desemnat prin dispozitie a directorului executiv;

Art.93Directorul  executiv adjunct pe probleme sociale are urmatoarele atributii principale :

  1. Coordoneaza activitatea urmatoarelor compartimente ale aparatului propriu :

-            Serviciul Monitorizare, Sinteza, Strategii si Coordonare a activitatii de autoritate tutelara;

-            Serviciul protectie de tip familial;

-            Serviciul de evaluare complexa a copilului

-            Serviciul protectie prin asistenta maternala

-            Birou protectie de tip rezidential;

-            Compartiment asigurare a calitatii;

  1. Coordoneaza activitatea centrelor de plasament si a serviciilor alternative aflate in subordinea D.G.J.P.D.C. Constanta;
  2. Colaboreaza cu directorul executiv la elaborarea proiectele strategiilor anuale, pe termen mediu si lung, de restructurare, organizare si dezvoltare a sistemului de protectie a copilului aflat in dificultate la nivelul judetului Constanta, inclusiv a serviciilor de sprijin si asistenta pentru prevenirea situatiilor ce pun in pericol securitatea si dezvoltarea copilului, pe care le prezinta pentru avizare colegiului director, apoi comisiei;
  3. Colaboreaza cu directorul executiv la elaborarea proiectelor rapoartelor generale privind activitatea de protectie a copilului aflat in dificultate, stadiul implementarii strategiilor si propunerile de masuri pentru imbunatatirea acestei activitati, pe care le prezinta spre avizare colegiului director si apoi Comisiei pentru Protectia Copilului;

Art.94Directorul  executiv adjunct cu atributii economice are urmatoarele atributii principale :

  1. Coordoneaza activitatea urmatoarelor compartimente : Serviciul financiar-contabilitate si Serviciul Administrativ.
  2. Asigura elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli si a proiectelor de esalonare sau de modificare a acestora, avand in vedere necesitatea, oportunitatea si baza legala a cheltuielilor, justa dimensionare a cheltuielilor bugetare, cresterea eficientei in utilizarea fondurilor.
  3. Verifica si analizeaza legalitatea, necesitatea si oportunitatea propunerilor de esalonare sau de modificare a bugetului si intocmeste documentele necesare, pe care le supune aprobarii consiliului judetean, potrivit competentei.
  4. Urmareste incadrarea stricta a cheltuielilor in prevederile bugetelor de venituri si cheltuieli aprobat precum si evidenta decontarilor debitorii si creditorii.
  5. Organizeaza si conduce contabilitatea unitatii in conformitate cu actele normative in vigoare.
  6. Asigura si raspunde de exercitarea, in conditiile legii, a controlului financiar preventiv.
  7. Asigura intocmirea bilantului contabil si a anexelor prevazute de lege la acesta, precum si intocmirea si inaintarea spre aprobare Consiliului Judetean Constanta a contului de executie bugetara.

Art.95 – Colegiul director se intruneste in sedinta ordinara trimestrial, la convocarea directorului executiv, precum si in sedinta extraordinara, ori de cate ori este necesar, la cererea directorului executiv, a presedintelui colegiului director sau a unuia dintre directorii executivi adjuncti.

Art.96La sedintele colegiului director pot participa, fara drept de vot, membrii comisiei, presedintele consiliului judetean si consilierii judeteni, precum si alte persoane invitate de membrii colegiului director.

Art.97 – Colegiul director indeplineste urmatoarele atributii principale:

a)       analizeaza si controleaza activitatea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta; propune directorului executiv masurile necesare pentru imbunatatirea activitatilor Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta;

b)       avizeaza proiectul bugetului propriu al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta si contul de incheiere a exercitiului bugetar;

c)       avizeaza proiectele strategiilor si rapoartelor elaborate de directorul executiv al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta; avizul este consultativ;

d)       propune Consiliului Judetean Constanta modificarea structurii organizatorice si a regulamentului de organizare si functionare ale Directiei Generale Judetene pentru protectia Drepturilor Copilului Constanta, precum si rectificarea bugetului DirectieiGenerale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, in vederea imbunatatirii activitatii acestuia;

e)       hotaraste asupra instrainarii mijloacelor fixe din patrimoniul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, altele decat bunurile imobile, prin licitatie publica, organizata in conditiile legii;

f)         hotaraste asupra concesionarii sau inchirierii de bunuri sau servicii de catre Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, prin licitatie publica organizata in conditiile legii;

g)       aproba statul de functii si salarizarea personalului Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, cu incadrarea in resursele financiare alocate de Consiliul Judetean Constanta,  in conditiile legii.

Art.98Colegiul director indeplineste si alte atributii stabilite de lege sau prin hotarare a Consiliului Judetean Constanta;

Art.99 – Sedintele colegiului director se desfasoara in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai si a presedintelui. In exercitarea atributiilor ce ii revin colegiul director adopta hotarari, cu votul majoritatii membrilor.

 

CAP.VI PRIMIREA, INREGISTRAREA SI REPARTIZAREA CORESPONDENTEI

Art.100 – Primirea, inregistrarea, redactarea si expedierea corespondentei se va face de catre secretariatul D.G.J.P.D.C. Constanta dupa cum urmeaza:

  1. coresponenta primita si expediata va fi inregistrata intr-o singura evidenta;
  2. corespondenta se va inregistra in ordinea primirii, pe fiecare act aplicandu-se in coltul din dreapta sus parafa de inregistrare si numarul compartimentului respectiv;
  3. corespondenta care provine de la centrele de plasament sau serviciile D.G.J.P.D.C. Constanta va fi prezentata la secretariat spre a fi inregistrata si repartizata dupa continut de catre directorul executiv sau directorul executiv adjunct;
  4. corespondenta (plicurile) adresate directorului executiv sau unei persoane va fi depusa in mapa de corespondenta a directorului executiv fara a fi desfacuta - cererile, referatele , rapoartele, informarile interne, vor purta viza sefului de serviciu sau inlocuitorul acestuia;
  5. referatele privind acordarea de sprijin material sau financiar vor avea viza directorului economic;
  6. corespondenta repartizata de directorul executiv si directorul executiv adjunct va fi evidentiata in condici separate pe fiecare serviciu sau centru de plasament, aceasta fiind preluata pe baza de semnatura;
  7. corespondenta adresata direct serviciilor va fi inregistrata si introdusa in mapa compartimentului respectiv;
  8. corespondenta repartizata va fi distribuita zilnic, la inceputul programului de catre persoana care are atributii in acest sens (prevazute in fisa postului);
  9. corespondenta a carei rezolvare impune masuri de urgenta se va repartiza compartimentului respectiv dupa inregistrare.

 

CAP.VII REDACTAREA SI EXPEDIEREA CORESPONDENTEI

Art.101Corespondenta adresata directiei, a carei rezolvare implica contributia mai multor compartimente, va circula intre acestea pe baza de condica de evidenta, fiind interzisa redactarea de adrese intre compartimente, cu exceptia celor prin care se comunica cifre de plan sau date privind fondurile banesti;

Art.102 – Adresele privind cifrele de plan si fondurile banesti (donatii, sponsorizari) vor fi comunicate compartimentelor in drept cu inregistrarea acestora in registrul de corespondenta;

Art.103 – Actele ce nu comporta raspuns, se vor clasa cu mentiunea corespunzatoare, sub semnatura sefului de compartiment ;

Art.104 – Actele ce se redacteaza din oficiu se inregistreaza la registratura, in registrul de intrare-iesire completandu-se la intrare rublica "nr. curent" si la rubrica "de la cine provine actul" D.O. ("din oficiu"), iar la iesire toate rubricile;

Art.105Corespondenta in curs de rezolvare pentru care sunt necesare informatii in plus, se pastreaza in mapa separata la fiecare compartiment sau centru de plasament;

Art.106 – La adresele pentru care nu se primesc raspunsuri in termen, se vor redacta reveniri ce vor purta acelasi numar de la  data expedierii  initiale;

Art.107 – Scrisorile si sesizarile se vor solutiona in maximum 30 de zile de la primire, inregistrarea facandu-se si intr-un registru special;

Art.108 – Corespondenta va fi redactata ortografic si estetic, continutul fiind concis si complet;

Art.109Actul dactilografiat va contine obligatoriu   in coltul din stanga jos al paginii, numarul de exemplare, initialele persoanei care a redactat si a celei care a dactilografiat: 2ex, DB/DV.

Art.110 – Corespondenta dactilografiata si redactata va fi depusa pentru a fi semnata si expediata numai insotita de actele care stau la baza raspunsului;

Art.111 – Dispozitiiile se redacteaza de catre compartimentul interesat numai pe baza unui referat temeinic motivat, care va avea avizul sefului Biroului juridic sau inlocuitorul acestuia;

Art.112 – Hotararile Comisiei pentru Protectia Copilului vor fi vizate de seful Biroului Juridic sau inlocuitorul acestuia in prima zi dupa desfasurarea sedintei, urmand ulterior a fi inregistrate si date spre semnare.

 

CAP.VIII DISPOZIŢII  FINALE

Art.113Modificarea si completarea Regulamentului se va face de fiecare data cand din actele normative aparute, dupa aprobarea acestuia rezulta importante sarcini care nu au fost prevazute la datai întocmirii acestuia, dar nu mai tarziu de un an.

Art.114 – Anual, dupa aprobarea Regulamentului de organizare si funcţionare al Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta, sefii compartimentelor (directorii executivi adjuncti, sefii de serviciu, de birou si sefii de centre) vor actualiza, in corelatie cu prevederile Regulamentului, fisele posturilor din structurile conduse de acestia.

Art.115Prezentul regulament se completeaza de drept cu reglementarile legale in vigoare.