HOTARARE nr.11 din 19 ianuarie 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.132/1997
privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public
EMITENT: GUVERNUL;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 6
februarie 1998;
In temeiul art. 41 alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de
servicii in interes public,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Se
aproba Normele metodologice de aplicare a Legii
nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in
interes public, prevazute in anexa la prezenta hotarare.
(1) Pentru functionarea Comisiei Centrale de Rechizitii, din subordinea
Guvernului, se constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului
Central de Stat pentru Probleme Speciale, Secretariatul tehnic permanent al
Comisiei Centrale de Rechizitii, format din sapte persoane - patru militari si
trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de
(2) Secretariatul tehnic permanent functioneaza ca serviciu, iar seful
acestuia este si secretarul Comisiei Centrale de Rechizitii.
Pentru functionarea comisiei
mixte de rechizitii din subordinea prefecturii, se infiinteaza un secretariat
tehnic in cadrul structurii organizatorice a Serviciului (Directiei) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, prin
redistribuire de atributii.
Finantarea
si logistica Secretariatului tehnic permanent, precum si logistica secretariatului
tehnic se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru
Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite, pe baza unei fundamentari
prezentate distinct in cadrul bugetului acestuia.
PRIM-MINISTRU
VICTOR
CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministru
de stat, ministrul apararii nationale, Victor Babiuc
p.
Ministru de stat, ministru de interne, Teodor Zaharia,
secretar
de stat Ministrul finantelor, Daniel Daianu
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public
Dispozitii generale
ART. 1
(1)
Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire a
obligatiilor legale, de catre agentii economici, institutiile publice, alte
persoane juridice si fizice, comisiile de rechizitii si autoritatile militare
abilitate sa efectueze rechizitii la declararea mobilizarii generale sau partiale
ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de urgenta, cat si
pe timpul acestor situatii.
(2)
Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii prevazute a se efectua la
declararea sau instituirea starilor precizate la alin. (1) se organizeaza si se
pregatesc din timp de pace.
ART. 2
(1) Prin bunuri
rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege totalitatea bunurilor ce se
pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea
nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in
interes public.
(2) Bunurile prevazute a se
rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile abilitate de lege au emis
ordine de predare.
ART. 3
Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de
persoane ce pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:
a) unitatile militare din sistemul fortelor destinate apararii inainteaza
cererile de rechizitii si prestari de servicii prin planurile de mobilizare a
garnizoanelor, prevazute la art. 28 din Legea nr. 73/1995 privind pregatirea
economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, centrelor militare
judetene sau al municipiului Bucuresti, denumite in continuare centre militare,
pe raza carora sunt dislocate sau se constituie potrivit instructiunilor
elaborate de Ministerul Apararii Nationale;
b) agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice,
carora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei nationale pentru
primul an de razboi, inainteaza cereri de rechizitii si prestari de servicii,
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, la serviciile (Directia) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare judetene sau
a municipiului Bucuresti, denumite in continuare serviciile (Directia) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in baza
instructiunilor elaborate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii si prestari de
servicii ale unitatilor militare din planurile de mobilizare a garnizoanelor,
iar serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare centralizeaza cererile agentilor economici, ale institutiilor
publice si ale altor persoane juridice prevazute la lit. b);
d) cererile de rechizitii si prestari de servicii prevazute la lit. a) si
b) se inainteaza o data cu intocmirea planului de mobilizare si se actualizeaza
anual, pana la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in
structura organizatorica a beneficiarului sau a sarcinilor de mobilizare a
acestuia.
ART. 4
(1)
Fondurile necesare platii despagubirilor pentru bunurile rechizitionate si
prestarile de servicii in interes public se includ in bugetul pentru primul an
de razboi, potrivit metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor.
(2)
Modalitatile si instrumentele de plata se stabilesc de catre Ministerul
Finantelor, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu avizul Bancii
Nationale a Romaniei.
(1)
Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta hotarari
prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor care le
compun.
(2)
Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) au
drepturile si obligatiile titularilor.
Transmiterea
si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor rechizitionabile si a
persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de servicii; verificarea
si inventarierea
(1)
Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate, o data cu
informatiile comunicate potrivit art. 48 din Legea nr. 73/1995, agentii
economici, institutiile publice si celelalte persoane juridice, proprietare sau
detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile sunt obligate sa
transmita in fiecare an, pana la finele trimestrului I, serviciilor (Directiei)
de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date
privind existentul si starea bunurilor conform fiselor de evidenta ce vor fi
comunicate de acestea.
(2)
Autoritatile administratiei publice locale vor comunica serviciilor (Directiei)
de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in
conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile aflate in
proprietatea persoanelor fizice din localitatea respectiva.
(3)
Inspectoratele judetene de politie si Directia generala de politie a
municipiului Bucuresti vor comunica, la cererea serviciilor (Directiei) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, datele
privind mijloacele auto aflate in proprietatea persoanelor juridice si fizice
de pe raza lor de competenta.
(4)
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene si a municipiului Bucuresti, administratiile financiare municipale,
orasenesti si de sector sunt obligate sa comunice, la cererea serviciilor
(Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare, date din evidenta centralizatoarelor referitoare la venituri si
cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele
de transport si constructii cu privire la agentii economici, institutiile
publice si alte persoane juridice.
Persoanele
juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se rechizitiona vor comunica,
in conditiile legii, centrelor militare pe raza carora se afla, modificarile
survenite la aceste bunuri privind instrainarea sau starea lor, pe formulare
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1. Centrele militare actualizeaza si
comunica aceste modificari si serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei
si pregatire a teritoriului pentru aparare.
(1)
Serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare centralizeaza datele primite de la persoanele juridice prevazute
la art. 6.
(2)
Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se analizeaza
cererile de rechizitii si se formuleaza propuneri pentru luarea hotararilor
comisiilor mixte de rechizitii.
Comisiile
mixte de rechizitii stabilesc comisiile de verificare a tinerii evidentei,
existentului si starii tehnice a bunurilor rechizitionabile, precum si analizei
fortei de munca ce poate fi chemata pentru prestari de servicii, la agentii
economici, institutiile publice si persoanele juridice prevazute de lege,
modalitatea si periodicitatea efectuarii acestor verificari.
Comisia
Centrala de Rechizitii stabileste comisiile de inventariere, modul de efectuare
a acesteia, categoriile de bunuri la care se efectueaza, perioadele si
suporturile informatice pe care se prezinta datele inventarierii.
Modul de
indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii
Presedintele
comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile cu autoritatile si
cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si celelalte persoane
juridice si fizice care au responsabilitati privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public.
(1)
Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de rechizitii
isi constituie un secretariat tehnic in cadrul serviciului (Directiei) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.
(2)
Compunerea si atributiile secretariatului tehnic se stabilesc de catre comisia
mixta de rechizitii. Secretarul comisiei este seful (directorul) serviciului
(Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru
aparare.
(3)
Logistica necesara activitatii secretariatului tehnic al comisiei mixte de
rechizitii este prezentata in anexa nr. 3.
(4)
Fondurile banesti necesare functionarii secretariatului tehnic se asigura de la
bugetul de stat prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.
(5)
Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de rechizitii
se asigura mijloace de transport din parcul prefecturilor sau al consiliilor
judetene ori a municipiului Bucuresti, in limita a
(1)
Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii si de prestari de
servicii primite de la centrul militar si pe cele de la serviciul (Directia) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, iar pe baza
existentului de bunuri rechizitionabile si a persoanelor ce pot fi chemate
pentru prestari de servicii formuleaza propuneri de repartitie a acestora, pe
garnizoane si categorii de beneficiari, impreuna cu reprezentantii
autoritatilor imputernicite de lege sa efectueze rechizitii.
(2) Pe
baza acestor date, secretariatul tehnic intocmeste proiectul planului de
rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al municipiului
Bucuresti si-l prezinta comisiei mixte de rechizitii.
(1)
Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie, aproba planul
de rechizitii de bunuri si prestari de servicii si adopta hotararea in acest
sens.
(2)
Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi
rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:
a)
pentru fortele armate;
b)
pentru fortele de protectie;
c)
pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;
d)
pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice prevazute cu
sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;
e)
pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si cailor de
comunicatii;
f)
pentru asigurarea cazarii necesare sinistratilor, refugiatilor, populatiei
afectate de consecintele razboiului si prizonierilor de razboi.
In
functie de anumite situatii care reclama schimbarea prioritatilor, comisia
mixta de rechizitii poate hotari, dupa caz, modificarea acestora.
(3)
Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras, persoanelor
juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii si prestari de
servicii, de catre secretariatul tehnic, cu semnatura presedintelui, in termen
de 10 zile de la adoptare, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp
de razboi.
Comisiile
mixte de rechizitii inainteaza anual, la sfarsitul primului trimestru, Comisiei
Centrale de Rechizitii, deficitele si excedentele de bunuri rechizitionabile
fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al
judetului sau al municipiului Bucuresti.
Modul de
indeplinire a atributiilor Comisiei Centrale de Rechizitii
(1)
Potrivit art. 23 lit. f) din Legea
nr. 132/1997, ministerele prevazute a desemna cate un reprezentant in Comisia
Centrala de Rechizitii sunt:
a)
Ministerul Industriei si Comertului;
b)
Ministerul Sanatatii;
c)
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;
d)
Ministerul Transporturilor;
e)
Ministerul Comunicatiilor;
f)
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
g)
Ministerul Turismului.
(2)
Membrii Comisiei Centrale de Rechizitii se stabilesc de catre ministrii de
resort, respectiv de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, si se comunica
presedintelui comisiei, la cererea acestuia.
Pentru
pregatirea si executarea rechizitiilor, Comisia Centrala de Rechizitii are
urmatoarele atributii:
a)
prezinta anual Guvernului sinteza activitatii privind modul de pregatire si de
efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in interes
public, la nivel national;
b)
dispune redistribuirea unor bunuri rechizitionabile de la unele judete sau de
la municipiul Bucuresti la beneficiarii din alte judete, in scopul satisfacerii
integrale a cererilor de rechizitii;
c)
coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe timpul
pregatirii si executarii rechizitiilor;
d) tine
evidenta centralizatoare la unele categorii de bunuri rechizitionabile care au
un caracter strategic la nivel national.
Pe baza
metodologiei curente de stabilire a preturilor, Comisia Centrala de Rechizitii
precizeaza, cu avizul organului de specialitate al Guvernului si al Comisiei
Nationale pentru Statistica, modul in care comisiile mixte de rechizitii
stabilesc anual propuneri privind limitele preturilor folosite la plata despagubirilor
pentru bunurile rechizitionabile si tarifele prestarilor de servicii in interes
public.
(1)
Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura organizatorica
actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un secretariat
tehnic permanent, care functioneaza ca serviciu, compus din sapte persoane -
patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de
(2)
Componenta Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa nr. 4.
(3)
Atributiile Secretariatului tehnic permanent se vor stabili de catre Comisia
Centrala de Rechizitii.
(4)
Logistica necesara indeplinirii atributiilor Secretariatului tehnic permanent
este prezentata in anexa nr. 5.
(5)
Fondurile necesare organizarii, functionarii si asigurarii logistice a
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura
de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale,
ca ordonator principal de credite.
Metodologia
executarii rechizitiilor si prestarilor de servicii
(1) In
baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe beneficiari a
bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care urmeaza a fi
chemate pentru prestari de servicii se efectueaza astfel:
a) de
catre centrul militar, pe unitati militare beneficiare;
b) de
catre serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare, pe agenti economici, institutii publice si
autoritati publice locale.
(2)
Serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare trimite centrului militar repartitia astfel stabilita, in
vederea intocmirii ordinelor de predare si de chemare.
(3)
Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile legii,
ordine de predare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6, respectiv ordine
de chemare pentru prestari de servicii, conform modelului prezentat in anexa
nr. 7.
(4)
Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona, specifice
marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al Marinei
Militare, respectiv de seful Statului Major al Aviatiei si Apararii
Antiaeriene.
(5)
Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel mult 30
de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in timp de
pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
(1)
Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele de
chemare pentru prestarile de servicii se pastreaza de agentii economici, de
institutiile publice si de celelalte persoane juridice prevazute de lege, in
conditiile stabilite de centrele militare.
(2)
Ordinele de predare si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii ale
persoanelor fizice se pastreaza asupra acestora.
(1)
Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor rechizitionate si
chemarii persoanelor pentru prestari de servicii se vor stabili de Ministerul
Apararii Nationale, prin centrele militare.
(2)
Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute a se
rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa asigure
aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile stabilite de
autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii.
(1)
Bunurile rechizitionate, se predau beneficiarilor pe baza de proces-verbal de
predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare tipizate, conform
modelului prezentat in anexa nr. 8.
(2)
Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitia beneficiarilor
bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in ordinele de predare.
(3) Pentru
bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau de detinator,
formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre centrele militare si
se pastreaza impreuna cu ordinele de predare, la predator.
(4)
Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator, formularele
de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.
(5)
Procesele-verbale de predare-preluare se completeaza, se semneaza si se
stampileaza de catre predator si primitor sau de inlocuitorii legali, dupa caz.
Dupa
predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc
urmatoarea destinatie:
-
exemplarul nr. 1 - la predator;
-
exemplarul nr. 2 - la beneficiar;
-
exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat rechizitia,
trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la data rechizitiei.
(1)
Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si se
predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu
care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele
tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.
(2)
Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu sculele,
piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de lubrifianti si
lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu cantitatile de
carburanti precizate in ordinele de predare.
(3)
Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord, conform inventarului, inclusiv
piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti si lichide
speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5 zile,
pentru intregul echipaj.
(1)
Persoanele chemate pentru prestari de servicii se vor prezenta la locul,
termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare, precum si cu
documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si situatiei
militare, dupa caz.
(2)
Persoanele ce vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica
rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de
identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care sa ateste
calificarea respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.
Pentru
efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru prestari de
servicii, pe timp de razboi, de catre comandantii de subunitati sau de unitati,
stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:
a)
comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare si de chemare
pentru prestari de servicii, pe formulare netipizate, care vor cuprinde datele
prevazute de lege;
b)
autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile si persoanele
solicitate, in cel mai scurt timp;
c)
bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii legali;
d)
beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri
rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat,
similar celui prezentat in anexa nr.
Dispozitii
finale si tranzitorii
Restituirea
bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de proces-verbal de
restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 9, intocmit in trei
exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea prezentata la art. 24.
Statul
Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale efectueaza
controale la agentii economici, la institutiile publice, la celelalte persoane
juridice si fizice privind modul de tinere a evidentei, a starii tehnice si de
intretinere a bunurilor supuse rechizitiei, precum si exactitatea datelor
comunicate de acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie semnata
de secretarul de stat si sef al Statului Major General si, respectiv, de
secretarul de stat si sef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme
Speciale.
Pentru
mentinerea viabilitatii planurilor de mobilizare a garnizoanelor se va proceda
astfel:
a)
comisiile mixte de rechizitii vor intocmi, in termen de 90 de zile de la
publicarea prezentelor norme metodologice, planul de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii, pe baza repartitiei existente in actualele planuri de
mobilizare. Datele necesare se pun la dispozitie de centrele militare si
serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru aparare;
b)
ulterior termenului prevazut la lit. a), comisiile mixte de rechizitii vor
efectua repartitia bunurilor rechizitionabile si a persoanelor pentru prestari
de servicii pe baza cererilor inaintate de beneficiar conform art. 3 lit. d)
din prezentele norme metodologice si vor actualiza planul de rechizitii de
bunuri si prestari de servicii.
In
termen de 60 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice in
Monitorul Oficial al Romaniei:
a)
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii va definitiva
Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor Ministerului
Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale, pe care il va actualiza periodic;
b)
Comisia Centrala de Rechizitii va elabora regulamentul de functionare a
acesteia;
c)
comisiile mixte de rechizitii vor elabora regulamentele de functionare a
acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.
Ministerele
nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de Rechizitii, in
situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza, dar isi pastreaza
domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze reprezentanti in cadrul
comisiei.
Anexele
nr. 1-9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1 la normele metodologice
ROMANIA
.....................................
(denumirea unitatii militare,
agentului economic,
institutiei publice care
adreseaza cererea)
Comandantului (sefului)
..................................................
(centrului militar, serviciului
(Directiei) de
mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului
pentru
aparare)
CERERE DE RECHIZITII SI
PRESTARI DE SERVICII
pentru .......................................................................
(denumirea unitatii militare,
agentului economic, institutiei publice)
| |
(Se completeaza numai de
catre unitatile militare)*1)
Locul de prezentare
................................. *2)
(adresa)
| | Denumirea |
| | |
Judetul | |
| |
| | bunurilor |
| | Terme-| (municipiul
| | |
|
| | necesare |
| | nul |
Bucuresti) | |
| |
| Nr. | a se rechi-| U.M.| Canti-| de
| care asigura | Total|Ramas | Ob- |
| crt.| zitiona (a | | tatea |
punere|----------------| asi- | de |
ser- |
| | serviciilor| |
| la | |
| | gurat|asigu-| vatii| | | care se |
| | dispo-| |
| | | rat
| |
| | presteaza) | |
| zitie | | |
| | |
|
| | *3)
| | |
| | |
| | |
|
|-----|------------|-----|-------|-------|-----|-----|----|------|------|------|
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| |
| | |
| | |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| |
| | |
| | | |
| | |
| | |
| |
(verso)
| | Denumirea |
| | |
Judetul | |
| |
| | bunurilor |
| | Terme-| (municipiul
| | |
|
| | necesare |
| | nul |
Bucuresti) | |
| |
| Nr. | a se rechi-| U.M.| Canti-| de
| care asigura | Total|Ramas | Ob- |
| crt.| zitiona (a | | tatea |
punere|----------------| asi- | de |
ser- |
| | serviciilor| |
| la | |
| | gurat|asigu-| vatii| | | care se |
| | dispo-| |
| | | rat
| |
| | presteaza) | |
| zitie | |
| | |
| |
| | *3)
| | |
| | |
| | |
|
|-----|------------|-----|-------|-------|-----|-----|----|------|------|------|
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
| |
| | |
| | |
| | |
|
| | | |
| | |
| | |
| |
| | | |
| | |
| | |
| |
............................................
(numele, prenumele si semnatura
comandatului
unitatii militare,
reprezentantului legal al
agentului economic, institutiei
publice)
L.S.
*1) Datele se refera la
indicativul unitatii militare cu care se poarta corespondenta in timp de pace,
garnizoana, termenul de mobilizare si tipul unitatii (mecanizata, de artilerie,
jandarmi etc.)
*2) Pentru bunurile prevazute a
fi preluate de la surse direct de catre solicitant, se va inscrie expresia cu
delegat.
*3) Bunurile solicitate se
inscriu in ordinea din nomenclatorul bunurilor rechizitionate.
ANEXA 2 la normele metodologice
ROMANIA
.....................................................
(denumirea persoanei juridice care tine evidenta bunurilor)
Catre
Centrul Militar
.....................
SITUATIA
modificarilor survenite in existent sau starea bunurilor prevazute a se
rechizitiona la data de ....................
| Seria | Denumirea | Cantitatea |
Modificari | Cauzele |
Propu- | Ob- |
| si nr.| bunurilor | stabilita
|survenite privind:| care au | neri de | ser-|
| ordi- | prevazute | a se rechi-|------------------| determi-| inlo- | va- |
| nului | a se re- | zitiona | Cantita- | Starea| nat mo- | cuire | tii |
| de | chizitiona| |
tea | | difica- | |
|
|predare| | | existenta| | rile
| | |
|-------|-----------|------------|----------|-------|---------|---------|-----|
| | | | | |
| | |
| | | | | |
| | |
| | | | |
| | |
|
......................................
(numele, prenumele si semnatura
reprezentantului legal al
persoanei
juridice care are in evidenta
bunurile)
L.S.
ANEXA 3 la normele metodologice
LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea secretariatului tehnic al comisiei
mixte de rechizitii
a) Sala secretariatului
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
1. Masina de scris complet 1
2. Copiator xerox (A3) complet 1
3. Calculator cu software complet 1
4. Post telefonic principal complet 1
5. Fax complet 1
6. Fiset metalic pentru
documente buc. 1
b) Materialele consumabile, care
se asigura anual
Nr. Materialele consumabile U.M.
Cantitatea/ Observatii
crt.
persoana
1. Hartie de scris A4 file
3.000
2. Hartie de scris A3 file 1.500
3. Hartie pentru copiator A4 file 15.000
4. Hartie pentru copiator A3 file 10.000
5. Creioane buc. 10
6. Capsator buc. 1
7. Gume buc. 4
8. Perforator buc. 1
9. Capse pentru capsator cutii 3
10. Agrafe de birou
cutii 3
11. Rigla
12. Rigla
13. Banda adeziva
role 4
14. Pelicanol (adeziv)
tub 4
15. Biblioraft buc. 10
16. Dosare simple
buc. 100
17. Dosare cu sina
buc. 40
18. Materiale pentru copiator
complet 1
19. Materiale pentru calculator
complet 1
20. Hartie fax
rulou 5
ANEXA 4 la normele metodologice
COMPONENTA
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii
- Sef serviciu - consilier care
indeplineste si
atributiile secretarului comisiei
Centrale de
Rechizitii - ofiter M.Ap.N.
- Expert -
ofiter M.Ap.N.
- Inspector de specialitate - ofiter M.Ap.N.
- Inspector de specialitate - ofiter M.I.
- Inspector de specialitate,
economist - civil
- Consilier juridic - civil
- Referent - civil
ANEXA 5 la normele metodologice
LISTA
dotarilor necesare pentru activitatea Comisiei Centrale de Rechizitii
a) Sala de sedinte
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
1. Masa de consiliu buc. 1
2. Masa pentru
secretar-dactilograf buc. 1
3. Scaune cu spatar, tapitate buc. 20
4. Covor plusat mp 40
5. Perdele mp 40
b) Sala Secretariatului tehnic
permanent
Nr. Obiectele de inventar U.M. Cantitatea Observatii
crt.
1. Birouri cu doua corpuri buc. 1
2. Birouri cu un corp buc. 5
3. Masa pentru secretar-dactilograf buc.
1
4. Scaune buc. 7
5. Masina de scris complet 1
6. Copiator xerox (A3) complet 1
7. Calculator cu software complet 2
8. Post telefonic principal complet 1
9. Post telefonic pentru
interior complet 1
10. Post telefonic operativ (T.O.)
complet 1
11. Fax
complet 1
12. Televizor color
buc. 1
13. Aparat de radio
buc. 1
14. Fiset metalic pentru documente
buc. 1
15. Covor
mp 10
16. Perdele
mp 24
b) Materialele consumabile care
se asigura anual
Nr. Materialele consumabile U.M.
Cantitatea/ Observatii
crt.
persoana
1. Hartie de scris A4 file 3.000
2. Hartie de scris A3 file 1.500
3. Hartie pentru copiator A4 file 15.000
4. Hartie pentru copiator A3 file 10.000
5. Creioane buc. 10
6. Capsator buc. 1
7. Gume buc. 4
8. Perforator buc. 1
9. Capse pentru capsator cutii 3
10. Agrafe de birou
cutii 3
11. Rigla
12. Rigla
13. Banda adeziva
role 4
14. Pelicanol (adeziv)
tub 4
15. Biblioraft
buc. 5
16. Dosare simple
buc. 50
17. Dosare cu sina
buc. 20
18. Materiale pentru copiator
complet 2
19. Materiale pentru calculator
complet 2
20. Hartie fax rulou 5
ANEXA 6 la normele metodologice
EXEMPLARUL
Nr. 1
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
...............................
(autoritatea militara emitenta)
Seria ....... Nr.* ...........
ORDIN DE PREDARE
1.
.......................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietara sau detinatoare)
din
.....................................................................
(adresa)
(denumirea beneficiarului)
in .............................. bunurile din tabelul de mai jos pe o
perioada
(adresa locului de predare)
......................... .
(limitata, definitiv)
Acestea se predau in termen de
..... ore de la declararea mobilizarii publice sau la termenele specificate in
dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului
militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie).
| Nr. | Denumirea bunurilor | | | Datele de | Termenul de |
| crt.| care se | U.M. | Cantitatea | identifi- | punere la
|
| | rechizitioneaza |
| | care | dispozitie |
|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | |
|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
(Continuare pe
verso)
| Nr. | Denumirea bunurilor | | | Datele de | Termenul de |
| crt.| care se | U.M. | Cantitatea | identifi- | punere la
|
| | rechizitioneaza |
| | care | dispozitie |
|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |
| | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
Comandantul (seful)
....................
........................................
(gradul si semnatura)
L.S.
IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE PREDARE!
1. Bunurile rechizitionate se predau in perfecta stare de
functionare, cu toate echipamentele si materialele ce le compun, cu sculele,
piesele de schimb si accesoriile din inventar, inclusiv cu documentele tehnice
de exploatare si intretinere.
2. Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii
se predau cu plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in
documentatia tehnica si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de
predare.
3. Mijloacele de transport navale, aeriene si feroviare
se predau cu plinurile de carburanti-lubrifianti si lichide speciale complete.
In plus, navele se vor preda cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul
echipaj.
4. Mijloacele de transport cu tractiune animala se predau
cu galeata, cheie pentru roti si felinar (catadioptru). Caii trebuie sa fie
sanatosi si potcoviti si vor avea asigurate cantitatile de furaje prevazute in
ordinul de predare.
5. Ordinul de predare va fi pastrat in deplina siguranta
pentru a nu fi supus pierderii, deteriorarii sau furtului. Pierderea sau
deteriorarea acestuia va fi anuntata autoritatii emitente in 24 ore de la
producere.
6. Se interzice orice modificare sau stersatura in
ordinul de predare.
7. Schimbarile survenite in evidenta bunurilor prevazute
a se rechizitiona, privind instrainarea sau starea acestora, precum si
modificarea adresei proprietarului sau detinatorului se comunica de catre
acestia autoritatilor militare emitente, in termen de maximum 45 zile de la
producerea lor.
8. La plecarea din tara sau in cazul schimbarii
domiciliului in alt judet, ordinul de predare va fi inapoiat unitatii militare
emitente.
9. Pentru bunurile prevazute a fi preluate direct de catre
beneficiar, la adresa locului de predare, va fi inscrisa expresia "cu
delegat".
EXEMPLARUL
Nr. 2
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
...............................
(autoritatea militara emitenta)
Seria ....... Nr.* ...........
ORDIN DE PREDARE
1.
.......................................................................
(denumirea persoanei juridice
sau fizice proprietare sau detinatoare)
din
.....................................................................
(Adresa)
(denumirea
beneficiarului)
in .............................. bunurile din tabelul de mai jos pe o
perioada
(adresa locului de predare)
......................... .
(limitata, definitiv)
Acestea se predau in termen de
..... ore de la declararea mobilizarii publice sau la termenele specificate in
dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului
militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie).
| Nr. | Denumirea bunurilor | |
| Datele de | Termenul de |
| crt.| care se | U.M. | Cantitatea | identifi- | punere la
|
| | rechizitioneaza |
| | care | dispozitie |
|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |
| | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
(Continuare pe
verso)
| Nr. | Denumirea bunurilor | |
| Datele de | Termenul de |
| crt.| care se | U.M. | Cantitatea | identifi- | punere la
|
| | rechizitioneaza |
| | care | dispozitie |
|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | |
| | |
| | | | | | |
| | | | | | |
Comandantul (seful)
....................
........................................
(gradul si semnatura)
L.S.
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
...............................
(autoritatea militara emitenta)
| |
(denumirea beneficiarului) Seria ....... Nr.* ...........
DOVADA DE PRIMIRE A
ORDINULUI DE PREDARE
Subsemnatul ..............................................................
(numele si
prenumele reprezentantului legal al persoanei
................................, in calitate de proprietar (detinator), am
juridice sau persoanei fizice)
primit ordinul de predare seria ..... nr. ...... si voi lua masuri pentru
predarea bunurilor prevazute in ordin, in locul si la termenul stabilite.
Semnatura .................. Data primirii ................
...............................
(autoritatea militara emitenta)
DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU
PREDAREA BUNURILOR PREVAZUTE IN ORDIN
Subsemnatul
..............................................................
(Numele si
prenumele reprezentantului legal al persoanei
................................, in calitate de proprietar (detinator), am
juridice sau persoanei fizice)
fost incunostintat astazi ....... luna ......... anul ........ ora .......
de delegatul ...................................................................
(centrului militar,
unitatii beneficiare, unitatii de politie)
sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de predare seria ....... nr
.....
Semnatura
..........................
Semnatura ...............
(proprietarului sau
detinatorului)
(delegatului)
PROCES-VERBAL
Subsemnatul
.............................................................,
(gradul,
numele si prenumele)
delegat al ...................................................................,
(centrului militar,
unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ......
pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul si
la termenul inscrise in acesta
a) si, negasindu-l, am transmis
ordinul ......................, in calitate
(numele si prenumele)
de ............................................................................
(salariat, parinte, sotie, frate,
sora, copil major, colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
b) si, refuzand sa semneze,
dovada de incunostintare s-a afisat pe usa sediului agentului economic
(institutiei, locuintei) titularului.
Drept pentru care am incheiat
prezentul proces-verbal, astazi ......... luna ......... anul ......... ora
........ .
Semnatura delegatului Seria ..... nr. ..... B.I. si
semnatura primitorului
sau a
martorilor
..................... ............................
ANEXA 7 la normele metodologice
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR ...........
Seria ....... Nr.* ...........
ORDIN DE CHEMARE PENTRU
PRESTARI DE SERVICII
1.
.......................................................................
(denumirea
persoanei juridice sau fizice)
din
.....................................................................
(adresa)
(Denumirea beneficiarului)
in .............................., personalul prevazut in tabelul de mai
jos:
(adresa locului de prezentare)
| Nr. | Serviciile |
Numarul | Materiale cu | Termenul
|
| crt.| care se |
de | care trebuie |
de |
| | presteaza |
persoane | sa se prezinte |
prezentare |
|-----|----------------------|----------------|----------------|------------|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI
DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII!
1. Va veti prezenta la locul,
termenul si cu materialele prevazute de ordinul de chemare in urmatoarele
situatii:
a) la declararea mobilizarii
comunicate prin posturile nationale de radio si televiziune;
b) la chemarea prin delegatul
centrului militar, a unitatii beneficiare sau a unitatii de politie.
2. La prezentare veti avea asupra
dumneavoastra ordinul de chemare pentru prestari de servicii, buletinul de
identitate, livretul militar (dupa caz), actele medicale pe care le posedati
(carnet de sanatate, certificat de concediu medical, decizia de pensionare in
caz de boala), documentele de atestare a calificarii.
3. Persoanele care deservesc mijloacele
tehnice, utilajele sau instalatiile folosite la prestarea unor servicii vor
avea asupra lor, completate la zi, documentele care sa ateste calificarea
respectiva si dreptul de a le exploata.
4. Se interzice orice modificare
sau stersatura in ordinul de chemare.
5. Ordinul de chemare va fi
pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi supus pierderii, deteriorarii sau
furtului.
6. La autoritatea care detine
dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii:
a) veti anunta in termen de 24 de
ore pierderea, deteriorarea sau furtul ordinului de chemare;
b) veti preda ordinul de chemare
in situatia schimbarii domiciliului sau a locului de munca, plecarii din tara,
indeplinirii conditiilor de a fi scutit de prestari de servicii potrivit legii,
precum si in alte situatii care conduc la imposibilitatea executarii
obligatiilor ordinului de chemare.
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR ...........
| |
(Denumirea beneficiarului) Seria ....... Nr.* ...........
DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE
CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII
Subsemnatul
..............................................................,
(Numele si prenumele
reprezentantului legal al persoanei
juridice sau
persoanei fizice)
am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ..... nr.
...... si voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor inscrise in
acesta, in locul si la termenul stabilite.
Semnatura .................. Data primirii ................
CENTRUL MILITAR ...........
DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU
PREZENTAREA
Subsemnatul
..............................................................
(numele si
prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei
fizice)
din
...........................................................................
(adresa)
am fost incunostintat astazi ....... luna ......... anul ........ ora
...... sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru prestari
de servicii seria ....... nr .....
Semnatura
..........................
Semnatura ...............
(persoanei juridice sau
fizice) (delegatului)
PROCES-VERBAL
Subsemnatul
.............................................................,
(gradul,
numele si prenumele)
delegat al
...................................................................,
(centrului militar,
unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la posesorul ordinului de chemare pentru prestari de servicii
seria ....... nr. ...... pentru a-l anunta sa aduca la indeplinire prevederile
acestuia:
a) si, negasindu-l, am transmis
ordinul ......................, in calitate
(numele si prenumele)
de
............................................................................
(salariat, parinte, sotie, frate,
sora, copil major, colocatar, vecin)
care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
b) si, refuzand sa semneze,
dovada de incunostintare s-a afisat pe usa sediului agentului economic
(institutiei, locuintei) titularului.
Drept pentru care am incheiat
prezentul proces-verbal, astazi ......... luna ......... anul ......... ora
........ .
Semnatura delegatului Seria ..... nr. ..... B.I. si
semnatura primitorului sau a
martorilor.
..................... ............................
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR ...........
Seria ....... Nr.* ...........
ORDIN DE CHEMARE PENTRU
PRESTARI DE SERVICII
1.
.......................................................................
(denumirea
persoanei juridice sau fizice)
din
.....................................................................
(adresa)
(denumirea beneficiarului)
in .............................., personalul prevazut in tabelul de mai
jos:
(adresa locului de prezentare)
| Nr. | Serviciile |
Numarul | Materialele cu |
Termenul |
| crt.| care se |
de | care trebuie |
de |
| | presteaza |
persoane | sa se prezinte |
prezentare |
|-----|----------------------|----------------|----------------|------------|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |
|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
3. Dovada de primire a ordinului
de chemare pentru prestari de servicii se gaseste la .....................
Comandantul Centrului Militar
.....................
...................................................
(gradul si semnatura)
L.S.
ANEXA 8 la normele metodologice
ROMANIA
.......................... Exemplarul nr.
........
(denumirea beneficiarului)
.......................
(destinatia)
Seria .... Nr.* ........
PROCES-VERBAL DE
PREDARE-PRELUARE
1. Incheiat astazi, .............
luna ........... anul .............., intre
....................................................................,
(denumirea persoanei juridice
sau persoanei fizice)
codul ................................. din ................., predator,
(fiscal sau numeric
personal) (adresa)
in calitate de proprietar (detinator legal) si ...............................,
(denumirea beneficiarului, adresa)
primitor, in calitate de beneficiar.
(limitat, definitiv)
| | Denumirea bunurilor | Datele de
| | |
Starea | |
| Nr.| care se | identifi- | U.M. | Canti- | calita-
| Valoa- |
|crt.| rechizitioneaza |
care | | tatea
| tiva |
rea |
|----|----------------------|------------|------|---------|----------|--------|
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
| | | | |
| | |
CITITI PE VERSO!
Predator
...........................
Primitor .......................
(numele, prenumele si
semnatura (numele, prenumele
si
reprezentantului legal
al semnatura
reprezentantului
persoanei juridice sau
al legal al
beneficiarului)
persoanei fizice)
L.S. L.S.
(verso)
TABEL NOMINAL
cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate
| Nr.| Numele, prenumele | Anul |
Seria si numarul | Calificarea |
|
|crt.| tatalui si al | nas- |
actului de | (speciali- | Observatii |
| | persoanei | terii | identitate |
tatea) | |
|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|
| | | |
| | |
|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|
| | | | | | |
|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|
| | | | | | |
|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|
| | | | | | |
In atentia posesorului procesului-verbal!
1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind
bunurile ce se rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre
persoanele imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la
detinatorul legal, in procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare
a proprietarului (denumire, adresa etc.).
3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile
prevazute la pct. 2 din procesul-verbal va fi specificata astfel:
a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;
b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci
cand se stabileste aceasta durata;
c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul
incetarii rechizitiei.
4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru
bunurile neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si
la alte elemente specifice.
5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor
care au determinat rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost
rechizitionate sau urmasilor lor legali, cu proces-verbal de restituire.
6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si
pentru degradarea sau devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au
dreptul la despagubiri potrivit legii.
7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii
sunt scutiti de impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate,
iar obligatiile ce decurg din contractele legal incheiate se suspenda.
9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la
lichidare, in termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii platii in
Monitorul Oficial al Romaniei, are ca urmare pierderea dreptului la despagubiri
pentru bunurile rechizitionate.
10. Exemplarul de proces-verbal aflat asupra predatorului
se inapoiaza beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii
bunurilor rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de
restituire, pentru cele rechizitionate pe termen limitat.
ANEXA 9 la normele metodologice
ROMANIA
.......................... Exemplarul nr.
........
(denumirea beneficiarului)
.......................
(destinatia)
Seria .... Nr.* ........
PROCES-VERBAL DE
RESTITUIRE
1. Incheiat astazi .............
luna ........... anul .............., intre .................................................,
din .................,
(denumirea beneficiarului
rechizitiei) (adresa)
predator, in calitate de beneficiar, si
.....................................
(denumirea persoanei juridice, fizice sau a
detinatorului legal)
din ...................., primitor, in calitate de proprietar (detinator
sau
(adresa)
mostenitor legal).
| | Denumirea bunurilor | Datele de |
Canti- | Starea
| Valoarea |
| Nr.| care se | identificare |
tatea | calita- | resti- |
|crt.| restituie | | |
tiva | tuita |
|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|
| | | | | | |
|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|
| | | | | | |
|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|
| | | | | | |
|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|
|
|
CITITI PE VERSO!
Predator
...........................
Primitor .......................
(numele, prenumele si
semnatura (numele, prenumele
si
reprezentantului legal
al semnatura
reprezentantului
beneficiarului
rechizitiei) legal al
persoanei juridice,
persoanei fizice sau al
mostenitorului legal)
L.S. L.S.
In atentia posesorului procesului-verbal!
1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind
bunurile rechizitionate, de catre predator, primitor sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
3. Coloana "Valoarea restituita" din
procesul-verbal se completeaza astfel:
a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu
mai poate fi restituit;
b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau
din devalorizarea bunului rechizitionat;
c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in
locul bunului rechizitionat;
d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in
aceleasi conditii de stare avute la momentul rechizitiei.
4. La exemplarul de proces-verbal ce se expediaza
centrului militar se anexeaza procesul-verbal de predare-primire care a facut
obiectul restituirii.
5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea
bunurilor rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea
despagubirilor vor fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut
rechizitia, in cel mult 90 de zile de la data incheierii procesului-verbal de
restituire.