HOTARARE nr.11 din 19 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

EMITENT:     GUVERNUL;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 6 februarie 1998;

 

In temeiul art. 41 alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public,

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1

Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute in anexa la prezenta hotarare.

ART. 2

(1) Pentru functionarea Comisiei Centrale de Rechizitii, din subordinea Guvernului, se constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii, format din sapte persoane - patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de la Ministerul Apararii Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei de la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.

(2) Secretariatul tehnic permanent functioneaza ca serviciu, iar seful acestuia este si secretarul Comisiei Centrale de Rechizitii.

ART. 3

Pentru functionarea comisiei mixte de rechizitii din subordinea prefecturii, se infiinteaza un secretariat tehnic in cadrul structurii organizatorice a Serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, prin redistribuire de atributii.

ART. 4

Finantarea si logistica Secretariatului tehnic permanent, precum si logistica secretariatului tehnic se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite, pe baza unei fundamentari prezentate distinct in cadrul bugetului acestuia.

PRIM-MINISTRU

VICTOR CIORBEA

Contrasemneaza:

Ministru de stat, ministrul apararii nationale, Victor Babiuc

p. Ministru de stat, ministru de interne, Teodor Zaharia,

secretar de stat Ministrul finantelor, Daniel Daianu

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE

de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

CAP. 1

Dispozitii generale

ART. 1

(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire a obligatiilor legale, de catre agentii economici, institutiile publice, alte persoane juridice si fizice, comisiile de rechizitii si autoritatile militare abilitate sa efectueze rechizitii la declararea mobilizarii generale sau partiale ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de urgenta, cat si pe timpul acestor situatii.

(2) Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii prevazute a se efectua la declararea sau instituirea starilor precizate la alin. (1) se organizeaza si se pregatesc din timp de pace.

ART. 2

(1) Prin bunuri rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege totalitatea bunurilor ce se pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.

(2) Bunurile prevazute a se rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile abilitate de lege au emis ordine de predare.

ART. 3

Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de persoane ce pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:

a) unitatile militare din sistemul fortelor destinate apararii inainteaza cererile de rechizitii si prestari de servicii prin planurile de mobilizare a garnizoanelor, prevazute la art. 28 din Legea nr. 73/1995 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, centrelor militare judetene sau al municipiului Bucuresti, denumite in continuare centre militare, pe raza carora sunt dislocate sau se constituie potrivit instructiunilor elaborate de Ministerul Apararii Nationale;

b) agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice, carora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei nationale pentru primul an de razboi, inainteaza cereri de rechizitii si prestari de servicii, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, la serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare judetene sau a municipiului Bucuresti, denumite in continuare serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in baza instructiunilor elaborate de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;

c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii si prestari de servicii ale unitatilor militare din planurile de mobilizare a garnizoanelor, iar serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare centralizeaza cererile agentilor economici, ale institutiilor publice si ale altor persoane juridice prevazute la lit. b);

d) cererile de rechizitii si prestari de servicii prevazute la lit. a) si b) se inainteaza o data cu intocmirea planului de mobilizare si se actualizeaza anual, pana la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in structura organizatorica a beneficiarului sau a sarcinilor de mobilizare a acestuia.

ART. 4

(1) Fondurile necesare platii despagubirilor pentru bunurile rechizitionate si prestarile de servicii in interes public se includ in bugetul pentru primul an de razboi, potrivit metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor.

(2) Modalitatile si instrumentele de plata se stabilesc de catre Ministerul Finantelor, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu avizul Bancii Nationale a Romaniei.

ART. 5

(1) Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta hotarari prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor care le compun.

(2) Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) au drepturile si obligatiile titularilor.

CAP. 2

Transmiterea si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor rechizitionabile si a persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de servicii; verificarea si inventarierea

ART. 6

(1) Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate, o data cu informatiile comunicate potrivit art. 48 din Legea nr. 73/1995, agentii economici, institutiile publice si celelalte persoane juridice, proprietare sau detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile sunt obligate sa transmita in fiecare an, pana la finele trimestrului I, serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date privind existentul si starea bunurilor conform fiselor de evidenta ce vor fi comunicate de acestea.

(2) Autoritatile administratiei publice locale vor comunica serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, in conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile aflate in proprietatea persoanelor fizice din localitatea respectiva.

(3) Inspectoratele judetene de politie si Directia generala de politie a municipiului Bucuresti vor comunica, la cererea serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, datele privind mijloacele auto aflate in proprietatea persoanelor juridice si fizice de pe raza lor de competenta.

(4) Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, administratiile financiare municipale, orasenesti si de sector sunt obligate sa comunice, la cererea serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, date din evidenta centralizatoarelor referitoare la venituri si cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele de transport si constructii cu privire la agentii economici, institutiile publice si alte persoane juridice.

ART. 7

Persoanele juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se rechizitiona vor comunica, in conditiile legii, centrelor militare pe raza carora se afla, modificarile survenite la aceste bunuri privind instrainarea sau starea lor, pe formulare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1. Centrele militare actualizeaza si comunica aceste modificari si serviciilor (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.

ART. 8

(1) Serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare centralizeaza datele primite de la persoanele juridice prevazute la art. 6.

(2) Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se analizeaza cererile de rechizitii si se formuleaza propuneri pentru luarea hotararilor comisiilor mixte de rechizitii.

ART. 9

Comisiile mixte de rechizitii stabilesc comisiile de verificare a tinerii evidentei, existentului si starii tehnice a bunurilor rechizitionabile, precum si analizei fortei de munca ce poate fi chemata pentru prestari de servicii, la agentii economici, institutiile publice si persoanele juridice prevazute de lege, modalitatea si periodicitatea efectuarii acestor verificari.

ART. 10

Comisia Centrala de Rechizitii stabileste comisiile de inventariere, modul de efectuare a acesteia, categoriile de bunuri la care se efectueaza, perioadele si suporturile informatice pe care se prezinta datele inventarierii.

CAP. 3

Modul de indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii

ART. 11

Presedintele comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile cu autoritatile si cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si celelalte persoane juridice si fizice care au responsabilitati privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.

ART. 12

(1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de rechizitii isi constituie un secretariat tehnic in cadrul serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.

(2) Compunerea si atributiile secretariatului tehnic se stabilesc de catre comisia mixta de rechizitii. Secretarul comisiei este seful (directorul) serviciului (Directiei) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare.

(3) Logistica necesara activitatii secretariatului tehnic al comisiei mixte de rechizitii este prezentata in anexa nr. 3.

(4) Fondurile banesti necesare functionarii secretariatului tehnic se asigura de la bugetul de stat prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.

(5) Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de rechizitii se asigura mijloace de transport din parcul prefecturilor sau al consiliilor judetene ori a municipiului Bucuresti, in limita a 1.000 km lunar, contravaloarea acestuia fiind decontata de prefectura sau de consiliul judetean ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.

ART. 13

(1) Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii si de prestari de servicii primite de la centrul militar si pe cele de la serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, iar pe baza existentului de bunuri rechizitionabile si a persoanelor ce pot fi chemate pentru prestari de servicii formuleaza propuneri de repartitie a acestora, pe garnizoane si categorii de beneficiari, impreuna cu reprezentantii autoritatilor imputernicite de lege sa efectueze rechizitii.

(2) Pe baza acestor date, secretariatul tehnic intocmeste proiectul planului de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al municipiului Bucuresti si-l prezinta comisiei mixte de rechizitii.

ART. 14

(1) Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie, aproba planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii si adopta hotararea in acest sens.

(2) Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:

a) pentru fortele armate;

b) pentru fortele de protectie;

c) pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;

d) pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice prevazute cu sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;

e) pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si cailor de comunicatii;

f) pentru asigurarea cazarii necesare sinistratilor, refugiatilor, populatiei afectate de consecintele razboiului si prizonierilor de razboi.

In functie de anumite situatii care reclama schimbarea prioritatilor, comisia mixta de rechizitii poate hotari, dupa caz, modificarea acestora.

(3) Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras, persoanelor juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii si prestari de servicii, de catre secretariatul tehnic, cu semnatura presedintelui, in termen de 10 zile de la adoptare, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.

ART. 15

Comisiile mixte de rechizitii inainteaza anual, la sfarsitul primului trimestru, Comisiei Centrale de Rechizitii, deficitele si excedentele de bunuri rechizitionabile fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii al judetului sau al municipiului Bucuresti.

CAP. 4

Modul de indeplinire a atributiilor Comisiei Centrale de Rechizitii

ART. 16

(1) Potrivit art. 23 lit. f) din Legea nr. 132/1997, ministerele prevazute a desemna cate un reprezentant in Comisia Centrala de Rechizitii sunt:

a) Ministerul Industriei si Comertului;

b) Ministerul Sanatatii;

c) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale;

d) Ministerul Transporturilor;

e) Ministerul Comunicatiilor;

f) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;

g) Ministerul Turismului.

(2) Membrii Comisiei Centrale de Rechizitii se stabilesc de catre ministrii de resort, respectiv de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, si se comunica presedintelui comisiei, la cererea acestuia.

ART. 17

Pentru pregatirea si executarea rechizitiilor, Comisia Centrala de Rechizitii are urmatoarele atributii:

a) prezinta anual Guvernului sinteza activitatii privind modul de pregatire si de efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in interes public, la nivel national;

b) dispune redistribuirea unor bunuri rechizitionabile de la unele judete sau de la municipiul Bucuresti la beneficiarii din alte judete, in scopul satisfacerii integrale a cererilor de rechizitii;

c) coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe timpul pregatirii si executarii rechizitiilor;

d) tine evidenta centralizatoare la unele categorii de bunuri rechizitionabile care au un caracter strategic la nivel national.

ART. 18

Pe baza metodologiei curente de stabilire a preturilor, Comisia Centrala de Rechizitii precizeaza, cu avizul organului de specialitate al Guvernului si al Comisiei Nationale pentru Statistica, modul in care comisiile mixte de rechizitii stabilesc anual propuneri privind limitele preturilor folosite la plata despagubirilor pentru bunurile rechizitionabile si tarifele prestarilor de servicii in interes public.

ART. 19

(1) Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura organizatorica actuala a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un secretariat tehnic permanent, care functioneaza ca serviciu, compus din sapte persoane - patru militari si trei civili -, prin redistribuire de posturi: trei de la Ministerul Apararii Nationale, unul de la Ministerul de Interne si trei de la Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale.

(2) Componenta Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa nr. 4.

(3) Atributiile Secretariatului tehnic permanent se vor stabili de catre Comisia Centrala de Rechizitii.

(4) Logistica necesara indeplinirii atributiilor Secretariatului tehnic permanent este prezentata in anexa nr. 5.

(5) Fondurile necesare organizarii, functionarii si asigurarii logistice a Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura de la bugetul de stat, prin Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, ca ordonator principal de credite.

CAP. 5

Metodologia executarii rechizitiilor si prestarilor de servicii

ART. 20

(1) In baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe beneficiari a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care urmeaza a fi chemate pentru prestari de servicii se efectueaza astfel:

a) de catre centrul militar, pe unitati militare beneficiare;

b) de catre serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare, pe agenti economici, institutii publice si autoritati publice locale.

(2) Serviciul (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare trimite centrului militar repartitia astfel stabilita, in vederea intocmirii ordinelor de predare si de chemare.

(3) Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile legii, ordine de predare potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6, respectiv ordine de chemare pentru prestari de servicii, conform modelului prezentat in anexa nr. 7.

(4) Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona, specifice marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al Marinei Militare, respectiv de seful Statului Major al Aviatiei si Apararii Antiaeriene.

(5) Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.

ART. 21

(1) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii se pastreaza de agentii economici, de institutiile publice si de celelalte persoane juridice prevazute de lege, in conditiile stabilite de centrele militare.

(2) Ordinele de predare si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii ale persoanelor fizice se pastreaza asupra acestora.

ART. 22

(1) Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor rechizitionate si chemarii persoanelor pentru prestari de servicii se vor stabili de Ministerul Apararii Nationale, prin centrele militare.

(2) Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute a se rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa asigure aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile stabilite de autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii.

ART. 23

(1) Bunurile rechizitionate, se predau beneficiarilor pe baza de proces-verbal de predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare tipizate, conform modelului prezentat in anexa nr. 8.

(2) Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitia beneficiarilor bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in ordinele de predare.

(3) Pentru bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau de detinator, formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre centrele militare si se pastreaza impreuna cu ordinele de predare, la predator.

(4) Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator, formularele de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.

(5) Procesele-verbale de predare-preluare se completeaza, se semneaza si se stampileaza de catre predator si primitor sau de inlocuitorii legali, dupa caz.

ART. 24

Dupa predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc urmatoarea destinatie:

- exemplarul nr. 1 - la predator;

- exemplarul nr. 2 - la beneficiar;

- exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat rechizitia, trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la data rechizitiei.

ART. 25

(1) Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si se predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.

(2) Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.

(3) Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord, conform inventarului, inclusiv piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti si lichide speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul echipaj.

ART. 26

(1) Persoanele chemate pentru prestari de servicii se vor prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare, precum si cu documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si situatiei militare, dupa caz.

(2) Persoanele ce vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care sa ateste calificarea respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.

ART. 27

Pentru efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru prestari de servicii, pe timp de razboi, de catre comandantii de subunitati sau de unitati, stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:

a) comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare si de chemare pentru prestari de servicii, pe formulare netipizate, care vor cuprinde datele prevazute de lege;

b) autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile si persoanele solicitate, in cel mai scurt timp;

c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii legali;

d) beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat, similar celui prezentat in anexa nr. 8, in trei exemplare, semnat si stampilat, daca proprietarul sau beneficiarul detine stampila, si autentificat de reprezentantul autoritatii publice locale. Destinatia exemplarelor este cea prevazuta la art. 24. Exemplarul nr. 3 se trimite centrului militar de pe a carui raza de responsabilitate s-a efectuat rechizitia, prin grija autoritatilor publice locale, in termen de 24 de ore.

CAP. 6

Dispozitii finale si tranzitorii

ART. 28

Restituirea bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de proces-verbal de restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 9, intocmit in trei exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea prezentata la art. 24.

ART. 29

Statul Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale efectueaza controale la agentii economici, la institutiile publice, la celelalte persoane juridice si fizice privind modul de tinere a evidentei, a starii tehnice si de intretinere a bunurilor supuse rechizitiei, precum si exactitatea datelor comunicate de acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie semnata de secretarul de stat si sef al Statului Major General si, respectiv, de secretarul de stat si sef al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.

ART. 30

Pentru mentinerea viabilitatii planurilor de mobilizare a garnizoanelor se va proceda astfel:

a) comisiile mixte de rechizitii vor intocmi, in termen de 90 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice, planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii, pe baza repartitiei existente in actualele planuri de mobilizare. Datele necesare se pun la dispozitie de centrele militare si serviciile (Directia) de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare;

b) ulterior termenului prevazut la lit. a), comisiile mixte de rechizitii vor efectua repartitia bunurilor rechizitionabile si a persoanelor pentru prestari de servicii pe baza cererilor inaintate de beneficiar conform art. 3 lit. d) din prezentele norme metodologice si vor actualiza planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii.

ART. 31

In termen de 60 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei:

a) Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii va definitiva Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne si Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, pe care il va actualiza periodic;

b) Comisia Centrala de Rechizitii va elabora regulamentul de functionare a acesteia;

c) comisiile mixte de rechizitii vor elabora regulamentele de functionare a acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.

ART. 32

Ministerele nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de Rechizitii, in situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza, dar isi pastreaza domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze reprezentanti in cadrul comisiei.

ART. 33

Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1 la normele metodologice

 

                ROMANIA

    .....................................

   (denumirea unitatii militare, agentului economic,

      institutiei publice care adreseaza cererea)

 

    Comandantului (sefului) ..................................................

                            (centrului militar, serviciului (Directiei) de

                            mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului

                            pentru aparare)

 

           CERERE DE RECHIZITII SI PRESTARI DE SERVICII

pentru .......................................................................

       (denumirea unitatii militare, agentului economic, institutiei publice)

              |                                            |

           (Se completeaza numai de catre unitatile militare)*1)

    Locul de prezentare ................................. *2)

                                  (adresa)

|     | Denumirea  |     |       |       |   Judetul      |      |      |      |

|     | bunurilor  |     |       | Terme-|  (municipiul   |      |      |      |

|     | necesare   |     |       | nul   |   Bucuresti)   |      |      |      |

| Nr. | a se rechi-| U.M.| Canti-| de    |  care asigura  | Total|Ramas | Ob-  |

| crt.| zitiona (a |     | tatea | punere|----------------| asi- | de   | ser- |

|     | serviciilor|     |       | la    |     |     |    | gurat|asigu-| vatii|                  |     | care se    |     |       | dispo-|     |     |    |      | rat  |      |

|     | presteaza) |     |       | zitie |     |     |    |      |      |      |

|     |    *3)     |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|-----|------------|-----|-------|-------|-----|-----|----|------|------|------|

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

                   (verso)

|     | Denumirea  |     |       |       |   Judetul      |      |      |      |

|     | bunurilor  |     |       | Terme-|  (municipiul   |      |      |      |

|     | necesare   |     |       | nul   |   Bucuresti)   |      |      |      |

| Nr. | a se rechi-| U.M.| Canti-| de    |  care asigura  | Total|Ramas | Ob-  |

| crt.| zitiona (a |     | tatea | punere|----------------| asi- | de   | ser- |

|     | serviciilor|     |       | la    |     |     |    | gurat|asigu-| vatii|                  |     | care se    |     |       | dispo-|     |     |    |      | rat  |      |

|     | presteaza) |     |       | zitie |     |     |    |      |      |      |

|     |    *3)     |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|-----|------------|-----|-------|-------|-----|-----|----|------|------|------|

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

|     |            |     |       |       |     |     |    |      |      |      |

 

  ............................................

   (numele, prenumele si semnatura comandatului

   unitatii militare, reprezentantului legal al

   agentului economic, institutiei publice)

                  L.S.

    *1) Datele se refera la indicativul unitatii militare cu care se poarta corespondenta in timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare si tipul unitatii (mecanizata, de artilerie, jandarmi etc.)

    *2) Pentru bunurile prevazute a fi preluate de la surse direct de catre solicitant, se va inscrie expresia cu delegat.

    *3) Bunurile solicitate se inscriu in ordinea din nomenclatorul bunurilor rechizitionate.

ANEXA 2 la normele metodologice

 

                 ROMANIA

  .....................................................

(denumirea persoanei juridice care tine evidenta bunurilor)

 

                    Catre

                    Centrul Militar .....................

 

                   SITUATIA

modificarilor survenite in existent sau starea bunurilor prevazute a se rechizitiona la data de ....................

 

| Seria | Denumirea | Cantitatea |    Modificari    | Cauzele | Propu-  | Ob- |

| si nr.| bunurilor | stabilita  |survenite privind:| care au | neri de | ser-|

| ordi- | prevazute | a se rechi-|------------------| determi-| inlo-   | va- |

| nului | a se re-  | zitiona    | Cantita- | Starea| nat mo- | cuire   | tii |

| de    | chizitiona|            |  tea     |       | difica- |         |     |

|predare|           |            | existenta|       | rile    |         |     |

|-------|-----------|------------|----------|-------|---------|---------|-----|

|       |           |            |          |       |         |         |     |

|       |           |            |          |       |         |         |     |

|       |           |            |          |       |         |         |     |

 

    ......................................

    (numele, prenumele si semnatura

    reprezentantului legal al persoanei

    juridice care are in evidenta bunurile)

                  L.S.

 

ANEXA 3 la normele metodologice

 

                LISTA

dotarilor necesare pentru activitatea secretariatului tehnic al comisiei mixte de rechizitii

 

    a) Sala secretariatului

Nr.      Obiectele de inventar        U.M.      Cantitatea    Observatii

crt.

 1. Masina de scris                 complet          1

 2. Copiator xerox (A3)             complet          1

 3. Calculator cu software          complet          1

 4. Post telefonic principal        complet          1

 5. Fax                             complet          1

 6. Fiset metalic pentru documente  buc.             1

 

    b) Materialele consumabile, care se asigura anual

Nr.     Materialele consumabile       U.M.      Cantitatea/   Observatii

crt.                                            persoana

 1. Hartie de scris A4                 file       3.000

 2. Hartie de scris A3                 file       1.500

 3. Hartie pentru copiator A4          file      15.000

 4. Hartie pentru copiator A3          file      10.000

 5. Creioane                           buc.          10

 6. Capsator                           buc.           1

 7. Gume                               buc.           4

 8. Perforator                         buc.           1

 9. Capse pentru capsator              cutii          3

10. Agrafe de birou                    cutii          3

11. Rigla 30 cm                        buc.           1

12. Rigla 50 cm                        buc.           1

13. Banda adeziva                      role           4

14. Pelicanol (adeziv)                 tub            4

15. Biblioraft                         buc.          10

16. Dosare simple                      buc.         100

17. Dosare cu sina                     buc.          40

18. Materiale pentru copiator          complet        1

19. Materiale pentru calculator        complet        1

20. Hartie fax                         rulou          5

 


ANEXA 4 la normele metodologice

 

                 COMPONENTA

Secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii

 

    - Sef serviciu - consilier care indeplineste si

                     atributiile secretarului comisiei

                     Centrale de Rechizitii           - ofiter M.Ap.N.

    - Expert                                          - ofiter M.Ap.N.

    - Inspector de specialitate                       - ofiter M.Ap.N.

    - Inspector de specialitate                       - ofiter M.I.

    - Inspector de specialitate, economist            - civil

    - Consilier juridic                               - civil

    - Referent                                        - civil

 

ANEXA 5 la normele metodologice

 

                LISTA

dotarilor necesare pentru activitatea Comisiei Centrale de Rechizitii

 

    a) Sala de sedinte

Nr.      Obiectele de inventar        U.M.      Cantitatea    Observatii

crt.

 1. Masa de consiliu                  buc.           1

 2. Masa pentru secretar-dactilograf  buc.           1

 3. Scaune cu spatar, tapitate        buc.          20

 4. Covor plusat                      mp            40

 5. Perdele                           mp            40

 

    b) Sala Secretariatului tehnic permanent

Nr.      Obiectele de inventar        U.M.      Cantitatea    Observatii

crt.

 1. Birouri cu doua corpuri           buc.           1

 2. Birouri cu un corp                buc.           5

 3. Masa pentru secretar-dactilograf  buc.           1

 4. Scaune                            buc.           7

 5. Masina de scris                   complet        1

 6. Copiator xerox (A3)               complet        1

 7. Calculator cu software            complet        2

 8. Post telefonic principal          complet        1

 9. Post telefonic pentru interior    complet        1

10. Post telefonic operativ (T.O.)    complet        1

11. Fax                               complet        1

12. Televizor color                   buc.           1

13. Aparat de radio                   buc.           1

14. Fiset metalic pentru documente    buc.           1

15. Covor                             mp            10

16. Perdele                           mp            24

 

    b) Materialele consumabile care se asigura anual

Nr.     Materialele consumabile       U.M.      Cantitatea/   Observatii

crt.                                            persoana

 1. Hartie de scris A4                 file       3.000

 2. Hartie de scris A3                 file       1.500

 3. Hartie pentru copiator A4          file      15.000

 4. Hartie pentru copiator A3          file      10.000

 5. Creioane                           buc.          10

 6. Capsator                           buc.           1

 7. Gume                               buc.           4

 8. Perforator                         buc.           1

 9. Capse pentru capsator              cutii          3

10. Agrafe de birou                    cutii          3

11. Rigla 30 cm                        buc.           1

12. Rigla 50 cm                        buc.           1

13. Banda adeziva                      role           4

14. Pelicanol (adeziv)                 tub            4

15. Biblioraft                         buc.           5

16. Dosare simple                      buc.          50

17. Dosare cu sina                     buc.          20

18. Materiale pentru copiator          complet        2

19. Materiale pentru calculator        complet        2

20. Hartie fax                         rulou          5

 


ANEXA 6 la normele metodologice

 

                        EXEMPLARUL Nr. 1

 

       ROMANIA                                                               

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                               

 ...............................

  (autoritatea militara emitenta)

                                           Seria ....... Nr.* ...........

                   ORDIN DE PREDARE

    1. .......................................................................

       (denumirea persoanei juridice sau fizice, proprietara sau detinatoare)

    din .....................................................................

                              (adresa)

    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, veti preda la ......................

                                                     (denumirea beneficiarului)

in .............................. bunurile din tabelul de mai jos pe o perioada

    (adresa locului de predare)

......................... .

 (limitata, definitiv)

    Acestea se predau in termen de ..... ore de la declararea mobilizarii publice sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie).

 

| Nr. | Denumirea bunurilor  |      |            | Datele de  | Termenul de |

| crt.|      care se         | U.M. | Cantitatea | identifi-  | punere la   | 

|     |   rechizitioneaza    |      |            | care       | dispozitie  |

|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

                  (Continuare pe verso)

| Nr. | Denumirea bunurilor  |      |            | Datele de  | Termenul de |

| crt.|      care se         | U.M. | Cantitatea | identifi-  | punere la   | 

|     |   rechizitioneaza    |      |            | care       | dispozitie  |

|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

 

    Comandantul (seful) ....................

    ........................................

            (gradul si semnatura)

                   L.S.

 

IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE PREDARE!

1. Bunurile rechizitionate se predau in perfecta stare de functionare, cu toate echipamentele si materialele ce le compun, cu sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, inclusiv cu documentele tehnice de exploatare si intretinere.

2. Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in documentatia tehnica si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare.

3. Mijloacele de transport navale, aeriene si feroviare se predau cu plinurile de carburanti-lubrifianti si lichide speciale complete. In plus, navele se vor preda cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul echipaj.

4. Mijloacele de transport cu tractiune animala se predau cu galeata, cheie pentru roti si felinar (catadioptru). Caii trebuie sa fie sanatosi si potcoviti si vor avea asigurate cantitatile de furaje prevazute in ordinul de predare.

5. Ordinul de predare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi supus pierderii, deteriorarii sau furtului. Pierderea sau deteriorarea acestuia va fi anuntata autoritatii emitente in 24 ore de la producere.

6. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de predare.

7. Schimbarile survenite in evidenta bunurilor prevazute a se rechizitiona, privind instrainarea sau starea acestora, precum si modificarea adresei proprietarului sau detinatorului se comunica de catre acestia autoritatilor militare emitente, in termen de maximum 45 zile de la producerea lor.

8. La plecarea din tara sau in cazul schimbarii domiciliului in alt judet, ordinul de predare va fi inapoiat unitatii militare emitente.

9. Pentru bunurile prevazute a fi preluate direct de catre beneficiar, la adresa locului de predare, va fi inscrisa expresia "cu delegat".

10. In caz de neexecutare intocmai, veti suporta consecintele prevazute la art. 33 si 34 din Legea nr. 132/1997.

 

                           EXEMPLARUL Nr. 2                                

       ROMANIA                                                               

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                                

 ...............................

  (autoritatea militara emitenta)

                                           Seria ....... Nr.* ...........

                   ORDIN DE PREDARE

    1. .......................................................................

       (denumirea persoanei juridice sau fizice proprietare sau detinatoare)

    din .....................................................................

                              (Adresa)

    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, veti preda la ......................

                                                     (denumirea beneficiarului)

in .............................. bunurile din tabelul de mai jos pe o perioada

    (adresa locului de predare)

......................... .

 (limitata, definitiv)

    Acestea se predau in termen de ..... ore de la declararea mobilizarii publice sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie).

 

| Nr. | Denumirea bunurilor  |      |            | Datele de  | Termenul de |

| crt.|      care se         | U.M. | Cantitatea | identifi-  | punere la   | 

|     |   rechizitioneaza    |      |            | care       | dispozitie  |

|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

                  (Continuare pe verso)

| Nr. | Denumirea bunurilor  |      |            | Datele de  | Termenul de |

| crt.|      care se         | U.M. | Cantitatea | identifi-  | punere la   | 

|     |   rechizitioneaza    |      |            | care       | dispozitie  |

|-----|----------------------|------|------------|------------|-------------|

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

|     |                      |      |            |            |             |

    Comandantul (seful) ....................

    ........................................

            (gradul si semnatura)

                   L.S.

 

 

 

       ROMANIA                                                               

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                               

 ...............................

  (autoritatea militara emitenta)

  |                            |

   (denumirea beneficiarului)           Seria ....... Nr.* ...........

 

             DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE PREDARE

 

    Subsemnatul ..............................................................

                       (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei

................................, in calitate de proprietar (detinator), am

 juridice sau persoanei fizice)

primit ordinul de predare seria ..... nr. ...... si voi lua masuri pentru predarea bunurilor prevazute in ordin, in locul si la termenul stabilite.

 

    Semnatura ..................      Data primirii ................

   ...............................

   (autoritatea militara emitenta)

 

    DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREDAREA BUNURILOR PREVAZUTE IN ORDIN

 

    Subsemnatul ..............................................................

                       (Numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei

................................, in calitate de proprietar (detinator), am

 juridice sau persoanei fizice)

fost incunostintat astazi ....... luna ......... anul ........ ora ....... de delegatul ...................................................................

          (centrului militar, unitatii beneficiare, unitatii de politie)

sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de predare seria ....... nr .....

 

    Semnatura ..........................        Semnatura ...............

       (proprietarului sau detinatorului)                  (delegatului)

 

                  PROCES-VERBAL

 

    Subsemnatul .............................................................,

                       (gradul, numele si prenumele)

delegat al ...................................................................,

           (centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)

deplasandu-ma la posesorul ordinului de predare seria ....... nr. ...... pentru a-l anunta sa prezinte bunurile prevazute a se rechizitiona, in locul si la termenul inscrise in acesta

    a) si, negasindu-l, am transmis ordinul ......................, in calitate

                                            (numele si prenumele)

de ............................................................................

   (salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major, colocatar, vecin)

care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;

    b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.

    Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ......... luna ......... anul ......... ora ........ .

 

    Semnatura delegatului                 Seria ..... nr. ..... B.I. si

                                          semnatura primitorului sau a

                                          martorilor  

    .....................                  ............................

 

ANEXA 7 la normele metodologice

       ROMANIA                                                                

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                               

     CENTRUL MILITAR ...........

                                           Seria ....... Nr.* ...........

 

          ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII

 

    1. .......................................................................

                   (denumirea persoanei juridice sau fizice)

    din .....................................................................

                              (adresa)

    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la .......................

                                                     (Denumirea beneficiarului)

in .............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:

   (adresa locului de prezentare)

| Nr. |     Serviciile       |  Numarul       | Materiale cu   | Termenul   |

| crt.|      care se         |    de          | care trebuie   |    de      | 

|     |     presteaza        |  persoane      | sa se prezinte | prezentare |

|-----|----------------------|----------------|----------------|------------|

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

 

    IN ATENTIA POSESORULUI ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII!

    1. Va veti prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute de ordinul de chemare in urmatoarele situatii:

    a) la declararea mobilizarii comunicate prin posturile nationale de radio si televiziune;

    b) la chemarea prin delegatul centrului militar, a unitatii beneficiare sau a unitatii de politie.

    2. La prezentare veti avea asupra dumneavoastra ordinul de chemare pentru prestari de servicii, buletinul de identitate, livretul militar (dupa caz), actele medicale pe care le posedati (carnet de sanatate, certificat de concediu medical, decizia de pensionare in caz de boala), documentele de atestare a calificarii.

    3. Persoanele care deservesc mijloacele tehnice, utilajele sau instalatiile folosite la prestarea unor servicii vor avea asupra lor, completate la zi, documentele care sa ateste calificarea respectiva si dreptul de a le exploata.

    4. Se interzice orice modificare sau stersatura in ordinul de chemare.

    5. Ordinul de chemare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi supus pierderii, deteriorarii sau furtului.

    6. La autoritatea care detine dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii:

    a) veti anunta in termen de 24 de ore pierderea, deteriorarea sau furtul ordinului de chemare;

    b) veti preda ordinul de chemare in situatia schimbarii domiciliului sau a locului de munca, plecarii din tara, indeplinirii conditiilor de a fi scutit de prestari de servicii potrivit legii, precum si in alte situatii care conduc la imposibilitatea executarii obligatiilor ordinului de chemare.

 

       ROMANIA                                                               

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                                

     CENTRUL MILITAR ...........

  |                            |

   (Denumirea beneficiarului)           Seria ....... Nr.* ...........

 

     DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII

 

    Subsemnatul ..............................................................,

                 (Numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei

                 juridice sau persoanei fizice)

am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ..... nr. ...... si voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor inscrise in acesta, in locul si la termenul stabilite.

 

    Semnatura ..................      Data primirii ................

 

     CENTRUL MILITAR ...........

 

    DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREZENTAREA LA PRESTARI DE SERVICII A PERSOANELOR PREVAZUTE IN ORDIN

 

    Subsemnatul ..............................................................

                       (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei

                       juridice sau persoanei fizice)

din ...........................................................................

                       (adresa)

am fost incunostintat astazi ....... luna ......... anul ........ ora ...... sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru prestari de servicii seria ....... nr .....

 

    Semnatura ..........................        Semnatura ...............

           (persoanei juridice sau fizice)                (delegatului)

 

 

 

 

                  PROCES-VERBAL

 

   Subsemnatul .............................................................,

                       (gradul, numele si prenumele)

delegat al ...................................................................,

           (centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)

deplasandu-ma la posesorul ordinului de chemare pentru prestari de servicii seria ....... nr. ...... pentru a-l anunta sa aduca la indeplinire prevederile acestuia:

    a) si, negasindu-l, am transmis ordinul ......................, in calitate

                                            (numele si prenumele)

de ............................................................................

   (salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major, colocatar, vecin)

care s-a obligat sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;

    b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa sediului agentului economic (institutiei, locuintei) titularului.

    Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ......... luna ......... anul ......... ora ........ .

 

    Semnatura delegatului                 Seria ..... nr. ..... B.I. si

                                          semnatura primitorului sau a

                                          martorilor.  

    .....................                  ............................

 

       ROMANIA                                                               

 MINISTERUL APARARII NATIONALE                                               

     CENTRUL MILITAR ...........

                                          Seria ....... Nr.* ...........

         ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII

 

    1. .......................................................................

                   (denumirea persoanei juridice sau fizice)

    din .....................................................................

                              (adresa)

    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, veti trimite (va veti prezenta) in termen de .... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitatii beneficiare, unitatii de politie), la .......................

                                                     (denumirea beneficiarului)

in .............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:

  (adresa locului de prezentare)

| Nr. |     Serviciile       |  Numarul       | Materialele cu | Termenul   |

| crt.|      care se         |    de          | care trebuie   |    de      | 

|     |     presteaza        |  persoane      | sa se prezinte | prezentare |

|-----|----------------------|----------------|----------------|------------|

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

|     |                      |                |                |            |

   3. Dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii se gaseste la .....................

 

    Comandantul Centrului Militar .....................

    ...................................................

             (gradul si semnatura)

                   L.S.

 


ANEXA 8 la normele metodologice

 

          ROMANIA

  ..........................                         Exemplarul nr. ........

  (denumirea beneficiarului)                         .......................

                                                           (destinatia)

                                                    Seria .... Nr.* ........

 

               PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE

 

    1. Incheiat astazi, ............. luna ........... anul .............., intre ....................................................................,

        (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice)

codul ................................. din ................., predator,

         (fiscal sau numeric personal)          (adresa)

in calitate de proprietar (detinator legal) si ...............................,

                                            (denumirea beneficiarului, adresa)

primitor, in calitate de beneficiar.

   2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public si al Ordinului de predare seria ..... nr. ... s-au predat si s-au primit urmatoarele bunuri, pe termen ........... .

                                                           (limitat, definitiv)

|    | Denumirea bunurilor  | Datele de  |      |         |  Starea  |        |

| Nr.|       care se        | identifi-  | U.M. | Canti-  |  calita- | Valoa- |

|crt.|   rechizitioneaza    |   care     |      | tatea   |  tiva    |  rea   |

|----|----------------------|------------|------|---------|----------|--------|

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

|    |                      |            |      |         |          |        |

                  CITITI PE VERSO!

 

   Predator ...........................       Primitor .......................

        (numele, prenumele si semnatura             (numele, prenumele si

        reprezentantului legal al                   semnatura reprezentantului

        persoanei juridice sau al                   legal al beneficiarului)

        persoanei fizice)

    L.S.                                       L.S.

                (verso)

              TABEL NOMINAL

cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate

| Nr.| Numele, prenumele | Anul  | Seria si numarul | Calificarea |            |

|crt.| tatalui si al     | nas-  |   actului de     | (speciali-  | Observatii |

|    | persoanei         | terii |   identitate     |  tatea)     |            |

|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|

|    |                   |       |                  |             |            |

|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|

|    |                   |       |                  |             |            |

|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|

|    |                   |       |                  |             |            |

|----|-------------------|-------|------------------|-------------|------------|

|    |                   |       |                  |             |            |

In atentia posesorului procesului-verbal!

1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile ce se rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre persoanele imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.

2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la detinatorul legal, in procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare a proprietarului (denumire, adresa etc.).

3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile prevazute la pct. 2 din procesul-verbal va fi specificata astfel:

a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;

b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci cand se stabileste aceasta durata;

c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul incetarii rechizitiei.

4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru bunurile neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si la alte elemente specifice.

5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor care au determinat rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost rechizitionate sau urmasilor lor legali, cu proces-verbal de restituire.

6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si pentru degradarea sau devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au dreptul la despagubiri potrivit legii.

7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii sunt scutiti de impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate, iar obligatiile ce decurg din contractele legal incheiate se suspenda.

8. In cazul pierderii procesului-verbal de predare-primire, Comisia Centrala de Rechizitii poate hotari eliberarea unui duplicat numai dupa declararea anularii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei. In acest sens se adreseaza o cerere comisiei mixte de rechizitii care a hotarat rechizitia.

9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la lichidare, in termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii platii in Monitorul Oficial al Romaniei, are ca urmare pierderea dreptului la despagubiri pentru bunurile rechizitionate.

10. Exemplarul de proces-verbal aflat asupra predatorului se inapoiaza beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii bunurilor rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de restituire, pentru cele rechizitionate pe termen limitat.

 

ANEXA 9 la normele metodologice

          ROMANIA

  ..........................                         Exemplarul nr. ........

  (denumirea beneficiarului)                         .......................

                                                           (destinatia)

                                                     Seria .... Nr.* ........

 

               PROCES-VERBAL DE RESTITUIRE     

 

    1. Incheiat astazi ............. luna ........... anul .............., intre ................................................., din .................,

        (denumirea beneficiarului rechizitiei)              (adresa)

predator, in calitate de beneficiar, si .....................................

                              (denumirea persoanei juridice, fizice sau a

                               detinatorului legal)

din ...................., primitor, in calitate de proprietar (detinator sau

       (adresa)

mostenitor legal).

    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, s-au restituit urmatoarele bunuri rechizitionate, prevazute in procesul-verbal de predare-primire seria ..... nr. ..... din ........... .

 

|    | Denumirea bunurilor  | Datele de     |  Canti-  |  Starea  | Valoarea |

| Nr.|       care se        | identificare  |  tatea   |  calita- | resti-   |

|crt.|       restituie      |               |          |  tiva    | tuita    |

|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|

|    |                      |               |          |          |          |

|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|

|    |                      |               |          |          |          |

|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|

|    |                      |               |          |          |          |

|----|----------------------|---------------|----------|----------|----------|

|                                                                            |

                  CITITI PE VERSO!

   Predator ...........................       Primitor .......................

        (numele, prenumele si semnatura             (numele, prenumele si

        reprezentantului legal al                   semnatura reprezentantului

        beneficiarului rechizitiei)                 legal al persoanei juridice,

                                                    persoanei fizice sau al

                                                    mostenitorului legal)

    L.S.                                       L.S.

 

In atentia posesorului procesului-verbal!

1. Procesul-verbal se completeaza cu datele privind bunurile rechizitionate, de catre predator, primitor sau de catre persoanele imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.

2. In coloana "Denumirea bunurilor care se restituie", acestea se vor inscrie respectand ordinea din procesul-verbal de predare-primire. In cazul in care pentru un bun rechizitionat se restituie un alt bun similar, acesta se inscrie la acelasi numar curent.

3. Coloana "Valoarea restituita" din procesul-verbal se completeaza astfel:

a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu mai poate fi restituit;

b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau din devalorizarea bunului rechizitionat;

c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in locul bunului rechizitionat;

d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in aceleasi conditii de stare avute la momentul rechizitiei.

4. La exemplarul de proces-verbal ce se expediaza centrului militar se anexeaza procesul-verbal de predare-primire care a facut obiectul restituirii.

5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea bunurilor rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea despagubirilor vor fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut rechizitia, in cel mult 90 de zile de la data incheierii procesului-verbal de restituire.